مصوبات سفر‌های استانی باید به مرحله اجرا برسد

مصوبات سفر‌های استانی باید به مرحله اجرا برسد
سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم افزود: قبل از آغاز سفرهای استانی دولت کارگروه هایی برای بررسی مشکلات و نیازهای کلیدی استان های مختلف تشکیل می شود و هر منطقه را شناسایی و راهکارهایی را برنامه ریزی می کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آثار مصوبات و اقدامات دولت باید در زندگی مردم منعکس شود و افراد تفاوت‌ها را احساس کنند و اوضاع را بهبود بخشند و در صورت عدم اجرای مصوبات یا کندی عوامل تصمیم‌گیری. آنها باید به وضوح از اجرای تصمیمات مطلع شوند.»

وی با بیان اینکه برای به ثمر نشستن تصمیمات دولت نیاز به روحیه جهادی و کار است، افزود: مدیران استان باید توجه داشته باشند که تصمیمات استانی باید نتایج عینی در عمل داشته باشد و مردم باید تغییر و تفاوت را احساس کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مصوبات و تصمیمات استانی دولت موضوعات ایده آل و دست نیافتنی نیست بلکه با تدابیر و پیگیری های رهبری می توان این مصوبات را اجرایی کرد.

رئیسی با بیان اینکه استان قم با 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز جایگاه ویژه ای در جهان دارد و خدمت به این شهر در خدمت انقلاب و نظام است، تصریح کرد:

وی با تاکید بر بهبود شرایط توسعه و رفع مشکلات و معضلات استان قم گفت: باید گزارش کار و عملکرد مجزا برای استان قم تهیه شود که از سوی دولت ارائه شود.

رئیسی ادامه داد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید از کل استان قم صیانت شود و رهبران وظیفه دارند این کار را انجام دهند زیرا خیلی ها می خواهند از نظر فکری و معرفتی به قم آسیب بزنند.

وجود آسیب های اجتماعی در قم غیرقابل قبول است

وی تصریح کرد: دولت نسبت به مشکلات فرهنگی قم حساس است و از استاندار قم می‌خواهد کارگروه‌هایی را با حضور مدیران استانی و سایر مسئولان کشوری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به مشکلات موجود تشکیل دهد.

رئیس جمهور گفت: وجود آسیب های اجتماعی در کومبا غیرقابل قبول است و مسئولان باید برای رفع مشکلات و انحطاط های شهر توجه و اقدام ویژه ای داشته باشند.

وی بهبود وضعیت اقتصادی قم را از نتایج رونق گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: قم قطب گردشگری مذهبی و زیارتی کشور و همچنین محورهای مواصلاتی 17 استان و مشکلات گردشگری زیارتی است. در این محدوده باید به طور کامل حل شود.

رییسی تاکید کرد: با مسئولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به معضل صنایع و واحدهای راکد در استان قم تشکیل می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام استان قم، یادآور شد: فرودگاه قم باید هر چه سریعتر به نتیجه قطعی برسد.

دستور ریاست جمهوری برای آزادسازی 1000 جریب زمین محدود شده توسط نهادهای قم
رئیس جمهور یادآور شد که نهادهای قومین هزار زمین را در این ولایت مصادره کرده اند و این نهادها و ارگان ها باید در مدت کوتاهی این زمین ها را برای ساختن خانه برای فقرا آزاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان آزادسازی 1000 هکتار زمین برای نهادها و دستگاه های اجرایی بر اجرای قانون اصرار داریم و به سادگی از کنار آن نمی گذریم.

رئیس هیئت مدیره گفت: تشکیل کارگروهی برای حل مشکل دریاچه نمک با ابزارهای مناسب در برابر ریزگردها ضروری است.

وی در استان قم نیز رفع نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی، تامین کاغذ برای چاپ و صدور امحای اساسی پسماندهای صنعتی را از موضوعات و موضوعات مهم ارزیابی کرد.

یک پروژه نیمه تمام تا 50 سال آینده در کشور وجود دارد
وی تاکید کرد: تا 50 سال آینده یک پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد و در این شرایط برای بهره برداری از این پروژه ها باید تلاش شود تا پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی اولویت بندی و برون سپاری شود. “

رئیسی با اشاره به پیشنهاد برخی مسئولان استانی برای تبدیل پردیسان به شهری جدید در ضلع جنوبی قم، گفت: مشکلات پردیسان و شهروندان باید در کوتاه مدت در قالب کارگروهی حل شود.

وی با اشاره به حجم زیاد بافت های فرسوده و تاریخی گفت: بافت های فرسوده و بافت های تاریخی باید از هم جدا شوند و امکان ساماندهی بافت های فرسوده فراهم شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطلوب مدیریت ولیعهد اظهار داشت: این بیماری با حرکت های جهادی، حضور مردم و اقدامات حکیمانه مقام معظم رهبری در کشور به خوبی درمان شده است. .

رئیسی یادآور شد: استانداران باید بر منتخبان و رهبران خود نظارت جدی و مستمر داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا