جامعه

میرزا کوچک‌خان هویت اسلامی و ایرانی ماست

رویداد برتر/ گیلان نماینده ولی فقیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با بیان اینکه یاد میرزا کوچک بیانگر هویت اسلامی و ایرانی ماست، گفت: هست.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در همایش یادبود میرزاکوچک خان که امشب با حضور طلاب منتخب پسر انجمن های اسلامی، ائمه جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه در سالن شهدای ناجا برگزار شد، گفت: یاد و خاطره بزرگان و تاثیرگذاران، نقطه مقابل غفلت چیزی است که انسان را غافلگیر می کند و او را از حرکت باز می دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری امام افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر ملتی مورد غفلت قرار گیرد، غارت شود، بین غفلت و غارت رابطه تنگاتنگی وجود دارد. نقطه مقابل غفلت، بیداری ذکر و بصیرت است. وقتی ملتی هوشیار و باهوش باشد، ریشه و هویت خود را می شناسد و خود را ملتی بالنده و سرافراز معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: غفلت نوعی خواب و بیهوشی است، وقتی جامعه ای مورد غفلت قرار می گیرد توانایی ها، اصالت و هویت خود را نمی شناسد.

وی ادامه داد: قرآن کریم سند سعادت و سعادت انسان است و امّا را امّی هوشیار و هوشیار می نامد. یکی از بهترین راه ها برای بیدار شدن این است که ریشه ها و اسطوره های خود را به خاطر بسپارید. توصیه اکید قرآن این است که کسانی که نشانه بیداری ملت و خاطره ملت هستند، برای تثبیت هویت باطل خود، از دشمن می خواهند که گمنام بماند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه یاد و خاطره میرزا کوچک بیانگر هویت اسلامی و ایرانی ماست، گفت: میرزا بزرگترین هدیه ای بود که سرزمین گیلان به ایران داده بود؛ میرزا در سال 1380 به عنوان یکی از ارادتمندان به ما معرفی شد. قرآن کریم مؤمنان را به فراگیری تاریخ دعوت می کند تا آنان را بیدار کند. در نامه 31 که به تربیت نسل علویتا اشاره دارد، فرزندان خود را مخاطب قرار داده و آنان را به خواندن داستان گذشتگان دعوت می کند.

سخنگوی مقام معظم رهبری مجمع تشکل های اسلامی دانش آموزی گیلان منطقه ای ریشه دار و با سابقه و درس و درس افزود: حرکت به سمت یمن که توانستند پرچم علویان را در یمن به اهتزاز درآورند.

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه خاطرنشان کرد: در جستجوی تاریخ می توان یکی از مظاهر ایمان گیلان را یافت که در بستر شگفت انگیز تاریخ، در اوج ایمان و حماسه جاودانه می شود و آن میرزا کوچک خان جنگلی است. . میرزا بزرگ ملت ایران هویت ملی و مذهبی ایرانیان را بیان کنید.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی از رهبران ایمان، گیلان و ایران بود با تکریم، معصومیت و انصاف نافذ بود که در اوج تنهایی، ظلم و دموکراسی، با فرهنگ، مدیریت و حرکت های تشکیلاتی، توانست یک جنگل تا ابد تجلی صداقت و ایمان حماسه ای بر اساس ارزش های دینی و مکتبی آفرید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: حرکتی که این سردار آغاز کرد از زیستگاه عمومی خود کمک گرفت و توانست این موقوفه طبیعی را با موقوفه تاریخی پیوند دهد و آن را ریشه تمدن معرفی کند. میرزا توانست طعم آزادی را به ملت بچشاند. این ارزش بزرگی است که میرزا به ارث برده است که پس از انقلاب جنگ زده باید از آن حمایت و دفاع کنیم و هوشمندانه جنگ را مدیریت کنیم.

رئیس شورای تصمیم گیری سیاسی ائمه جماعات کشور روز جمعه با اشاره به تربیت هشت هزار شهید سرافراز در گیلان گفت: جنگ ما با استکبار هویت است، مسئله اصلی نوجوانان مسئله هویت است. شهدا معلمان راهی هستند که با تکیه بر آنها غافل نمی شوند و این می طلبد که فعالیت های فرهنگی آنها حول محور شهدا و شهادت باشد.

میرزا کوچک خان هویت اسلامی و ایرانی ماست

میرزا کوچک خان هویت اسلامی و ایرانی ماست

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا