اقتصادی

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از طرح های جهانی و بین المللی است و هدف آن اسکان اقشار کم درآمد است.

به گزارش رویداد برتر، رستم قاسمی در مراسم آغاز ساخت این دو واحد مسکونی در استان لرستان گفت: مسکن برای جامعه و شهروندان به ویژه اقشار کم درآمدی که توانایی خرید مسکن را به صورت عادی ندارند بسیار مهم است. اما اراده دولت سیزدهم برای خانه دار شدن به ویژه بازنشستگان خرد و ابزار قانون جهش در تولید مسکن، امکان خانه دار شدن آن دسته از اقشاری ​​از جامعه را که خانه دار شدن برایشان به آرزو تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آنچه دولت در برنامه 4 ساله خود یعنی ساخت 4 میلیون مسکن می گوید یکی از بزرگترین پروژه های جهانی و بین المللی است. شاید برای خیلی ها باور نشود که این طرح برای ساخت 4 میلیون خانه در 4 سال قابل اجرا است، اما قطعا امکان پذیر است. این طرح مستلزم حضور همه دارایی ها در کشور است. از همکاران خوبم در وزارت راه و شهرسازی، استانی و اجرایی و همه کسانی که در این پروژه سهیم هستند مانند مرکز اجرایی و بنیاد مسکن و به ویژه کارآفرینانی که در شرایط سخت با ما همراه هستند خواهشمندیم. کمک شما در این پروژه بزرگ. .

تلاش می کنیم تا پایان سال 4 میلیون واحد زمین را ایمن کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین گام در این پروژه توسعه زمین است، گفت: کارکنان سازمان ملی زمین و مسکن به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا تا پایان سال 4 میلیون واحد مسکونی را تعیین کنند. گویی قسمت بزرگی از این زمین با 4 میلیون قطعه تامین شده است.

وی افزود: در گام دوم باید ایران را به یک سایت ساختمانی بزرگ تبدیل کنیم. مردم را خانه دار کنیم و با ساخت 4 میلیون خانه رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود و مشکل اشتغال حل شود. ساخت 4 میلیون خانه طراوت و امید را برای کشور به ارمغان می آورد و آینده خوبی را رقم می زند.

قاسمی با اشاره به مشکلات تامین زمین در استان لرستان گفت: امروز با وجود مشکل جدی تامین زمین در استان لرستان تلاش های خوبی برای ایمن سازی زمین صورت گرفته است. ما هم در این محدوده از این جاده سخت عبور می کنیم و مردم در سقف پیش بینی شده زمین می گیرند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز به همت همکاران اجرایی 4 واحد مسکونی در سراسر استان برای کمک به لرستان راه اندازی می شود. امیدواریم در مراحل بعدی قطعه بخش باقی مانده به سرعت تامین شود.

ایجاد شهری جدید در خرم آباد

قاسمی امروز از ایجاد شهری جدید در خرم آباد خبر داد و گفت: برنامه ما در مرکز لرستان در حال انجام است. ایجاد شهری جدید در خرم آباد چرا که در این شهر بحث زمین وجود دارد و باید شهر جدیدی برای خرم آباد متصور شد که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: خرسندیم که امروز در خدمت مردم پرشور و آبرومند لرستان هستیم و ظرف چهار سال آینده حدود 80 هزار واحد مسکونی جزو تعهدات ساخت لرستان خواهد بود و امروز تقریباً 1500 واحد مسکونی در روستاها در استان ساخته می شود. و مرکز شهر.”

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان در دیدار امروز با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی قول مساعد برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان را داد. باید تا پایان سال 1406 تکمیل شود.

مسعود رضایی لرستان را یکی از استان های پیشرو در مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: مقاوم سازی مسکن روستایی به طور متوسط ​​در کشور 50 درصد و در استان 80 درصد است.

ثبت نام 93 هزار نفر در نهضت ملی مسکن لرستان

وزیر ترانسپورت و شهرسازی در سفر روز گذشته خود اعلام کرد تاکنون 93000 لرستانی آنها برای بهره مندی از قانون جهش مسکن ثبت نام کرده اند.

به همین دلیل است که بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم در چارچوب سفرهای استانی خود به همراه هیئتی از سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرد. رئیسی در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد محور برنامه لرستان ما بررسی موانع و مشکلات آن است و اینکه در استان چه تصمیمی می توان گرفت و در تهران برای کاهش بیکاری و رنج بیکاری در لرستان و ظرفیت های موجود در آن چه باید کرد. و تیز کردن .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا