خارجی

گوترش: لبنان نیاز به اجرای اصلاحات عمیق دارد

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه لبنان به اصلاحات عمیق نیاز دارد، از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست تا وضعیت اقتصادی لبنان را بهبود بخشند.

به گزارش رویداد برتر دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری امروز خود در پایان سفر خود به لبنان گفت: انتخابات پارلمانی لبنان باید برگزار شود و تضمین هایی برای تکمیل آن داریم.

وی افزود: از مقامات لبنانی خواسته ام تا برای اجرای اصلاحات لازم با یکدیگر همکاری کنند و برای شفافیت، حق ندارند کار را مختل کنند. بحران اقتصادی در این کشور یک بحران عمیق است و باید مذاکرات با صندوق بین المللی پول و جامعه جهانی از سر گرفته شود. اگر اصلاحات در لبنان اجرا نشود، جامعه بین المللی به درخواست ها و پیشنهادات پاسخی نخواهد داد. لبنان نیز باید چند قدم بردارد.

گوترش درباره تحقیقات درباره بمب گذاری در بندر بیروت گفت: «تحقیقات ادامه دارد». من نمی توانم در فرآیند تحقیق ابتکار عمل کنم. تحقیقات مستقل باید بی طرفانه و شفاف باشد و امیدوارم همینطور باشد.

گوترش در مصاحبه با الشرق الاوسط وضعیت کنونی لبنان را غم انگیز و دلخراش توصیف کرد و از رهبران سیاسی این کشور خواست تا برای اجرای اصلاحات اساسی متحد شوند.

گوترش گفت: لبنان به اصلاحات عمیق نیاز دارد و باید به کشوری عاری از فساد تبدیل شود. ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس می خواهیم که در بهبود وضعیت اقتصادی لبنان مشارکت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا