خبرهای کلی

۸ منطقه آزاد جدید در کشور ایجاد می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سعید محمد یکشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو با بیان اینکه در حال حاضر 7 منطقه معاف از گمرک در کشور فعال است، افزود: به زودی 8 منطقه معاف از گمرک ایجاد می شود تا هر تلاش منشی مناطق آزاد در دولت هدف جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات مناطق آزاد کشور است.

وی دوگانگی مدیریت مناطق آزاد را یکی از مشکلات و آسیب های اصلی مناطق برشمرد و افزود: تلاش می کنیم با اعمال ماده 65 سازمان مناطق آزاد، مدیریت مناطق آزاد را زیر نظر مدیرعامل اعمال کنیم. . قانون.”

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین با اشاره به نقض معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد و اعمال ارزش افزوده در این مناطق، گفت: این امر موجب شده است که سرمایه گذاری در این مناطق کمتر شود و سرمایه گذاران تمایل بیشتری داشته باشند. برای انجام این کار. . «هیچ انتقالی نباید وجود داشته باشد.

محمد سرمایه گذاری، تولید، صادرات و کمک به اقتصاد کشور را از جمله ایجاد مناطق آزاد برشمرد و گفت: سرمایه گذاران کشور به ویژه مناطق آزاد نیاز به حمایت برای تثبیت بازار ارز کشور دارند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین خواستار فعال شدن گروه های جهادی در مناطق آزاد کشور شد. پیاده سازی و وی حمایت خود را از طرح های عمرانی اعلام کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین مشکلات تولید، سرمایه گذاری، صادرات، اشتغال و اقتصادی سرزمین اصلی را برای مناطق آزاد بیان کردند.

وی سرمایه گذاران و جوانان مستعد منطقه را سرمایه ارزشمندی برای کشور عنوان کرد و ادامه داد: این جوانان پرانرژی با وجود کمبودها و سوء مدیریت دستگاه های دولتی در حفظ چرخ تولید فعال بوده اند.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد که عدم هماهنگی بین دولت و نهادهای امنیتی یک مشکل جدی برای فعالان اقتصادی است. تداخل ها تصمیمات لوازم خانگی و ظاهر جزیره مانند تولید و صادرات را مختل می کند و باید اصلاح شود.

محمد از رسیدگی و برخورد با دستگاه های متخلف به رئیس جمهور خبر داد و افزود: تمامی امکانات و اختیارات دستگاه های اجرایی در اختیار مدیریت مناطق آزاد است و به تخلف دستگاه های اجرایی قاطعانه رسیدگی خواهد شد.

وی خواستار حل هر چه سریعتر مشکلات و درخواست‌های فعالان اقتصادی شد و گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی ارتقای سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت است و از مسئولان منطقه می‌خواهیم نهایت تلاش خود را انجام دهند. در این رابطه. بهترین.” بکار نزدیک.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو، حجت الاسلام طالبی امام جمعه پلدشتی و حجت الاسلام جباری امام جمعه شلیک کرد در این جلسه از مسئولان دبیرخانه منطقه آزاد خواسته شد تا با تدوین برخی از مشکلات و کاستی های منطقه به کمک و رفع این مشکلات بپردازند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز شنبه برای بازدید از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری و همچنین ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو و مناطق ویژه غرب در مدت حضور خود در منطقه به این منطقه سفر می کند. . آذربایجان.

منطقه آزاد ماکو بر اساس منطقه جغرافیایی، از جمله شهرهای ماکو، شلیک کردپلدشت و بازرگان و در شمال غرب کشور واقع شده است.

دکمه بازگشت به بالا