خبرهای کلی

آغاز به کار پروژه نیمه‌تمام فولاد ازنا از ۲۱ دی‌ماه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین گودرزی در گفتگو بگو به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از آخرین اخبار از پروژه فولاد ازنا وی بیان کرد: در مسیر واگذاری شرکت فولاد ازنادر 18 دی ماه جلسه ای با حضور مسئولان بانکی و قضایی، استاندار لرستان، فروشندگان، مسئولان و کارشناسان مختلف برگزار شد که در یکی دو ماه اخیر واگذاری شرکت را تحویل دادند.

وی گفت: خوشبختانه همه چیز به خوبی پیش رفت، توافق بین خریدار و فروشنده، کارشناسی قیمت، آموزش انجام شد. ارزیابی و شایستگی ارزیابی همچنین توسط گروه های کاری اعلام کرد.

نماینده مردم سلام و ازنا وی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا 20 دی ماه برای واگذاری کامل تصمیم گیری شده و جلسه بعدی در همین روز برگزار می شود، گفت: از 21 دی ماه انتظار خریدار جدید در شرکت فولاد داریم. “ ازنا نصب کنید و شروع کنید.

گودرزی تصریح کرد که این وعده را نیز از خریدار جدید دریافت کرده است ام و یکی از وظایفش این است که هزار میلیارد ده پول را در بانک بگذارد و با دو امضا تا 20 دی ماه برای راه اندازی کسب و کار خرج کند.

“ما امیدواریم که شرکت فولاد در اسرع وقت،” – او گفت ازنا نصب شدن.

بر اساس این گزارش، یکی از خواسته های مردم شهرستان است ازنا فعال سازی فولادسازی ازنا بیش از 19 سال است که فقط قول، تایید اولیه کارخانه فولاد را می شنوم ازنا در سال 1981 صادر شد و فعالیت رسمی برای ساخت کارخانه در سال 1984 آغاز شد. این واحد صنعتی که یکی از پروژه های مهم استان لرستان در این حوزه است، باید ظرفیت تولید 1.2 میلیون تن در سال را داشته باشد. در فاز اول حجم صفحات 700000 تن در سال در فاز دوم وارد چرخه بهره برداری می شود.

این طرح صنعتی برای مردم لرستان و لرستان ارزشمند است که بهره برداری از آن می تواند جدا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی، 1500 نفر را به صورت مستقیم در یکی از بیکارترین استان های کشور ایجاد کند.

از طرفی مجتمع فولادی است ازنا در صورت بهره برداری کامل می تواند سالانه از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری کند و از این نظر یکی از واحدهای صنعتی مهم کشور است.

دکمه بازگشت به بالا