هنر و فرهنگ

از جعفری جوزانی تا شهاب حسینی در هیات داوری جشنواره فجر

مسعود نقاش زاده هیئت داوران بخش سودا سیمرغ را در چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

به گزارش رویداد برتر و به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «مسعود نقاش زاده» دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، «مسعود جعفریه جوزانی» (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده)، «مجید انتظامی» (آهنگساز)، «شهاب» حسینی» (بازیگر و تهیه کننده)، «محمدعلی باشه آهنگر» (نویسنده و کارگردان)، «محمد داودی» (کارگردان عکاس)، «مهدی سجاده چی» (فیلمنامه نویس) و «پژمان لشکری ​​پور» (منتقد و تهیه کننده) بودند. چهلمین جشنواره فیلم مسابقه سیمرغ سودا به هیئت داوران تقدیم شد.

مسعود جعفری جوزانی در سال 1327 در ملایر به دنیا آمد و مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی را از دانشگاه دولتی سانفرانسیسکو گرفت. جعفری جوزانی از چهره های ماندگار سینمای ایران و از پیشگامان سینمای پس از انقلاب است. سریال های عظیم جاده های سرد، شیر سنگی، راه طوفان، بلوغ و چشم باد از آثار مهم این فیلمبردار است. جعفری جوزانی به عنوان یک دانشگاهی به تدریس فیلم و گرافیک در آمریکا و همچنین تدریس در دانشکده هنر، دانشکده صدا و سیما و مدرسه سینمایی باغ فردوس پرداخته است.

مجید انتظامی که در سال 1326 در تهران در کنسرواتوار برلین متولد شد، پس از بازگشت به ایران از ارکستر سمفونیک تهران فارغ التحصیل شد و از همان سال به تدریس در دانشگاه تهران و دانشگاه عالی موسیقی پرداخت. او برای بیش از صد فیلم موسیقی متن نوشته است و یکی از رکوردداران صداگذاری فیلم چهار سیمرغ بلورین دریافت کرده است. انتظامی از برگزیدگان هشتمین همایش پسران جاویدان در سال 1389 در سال 1393 به عنوان جهادگر فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرد.

سید شهاب الدین حسینی در سال 1352 در تهران متولد شد، در رشته روانشناسی تحصیل کرد و فعالیت خود را از سال 1377 در تئاتر، تلویزیون و سینما آغاز کرد. او که بازیگری مطرح در مجامع و جشنواره های مختلف بین المللی است، در سال های اخیر علاوه بر بازیگری، در زمینه بازیگری همچون «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» فعالیت داشته است. حسینی در سال ۱۳۸۷ برای ایفای نقش سوپراستار از جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. او برای بازی در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی از جشنواره کن ۲۰۱۶ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد. او همچنین با فیلم جدایی نادر از سیمین برنده خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 2011 شد.

محمدعلی باشه آهنگر متولد 1341 در دزفول، فارغ التحصیل رشته سینما (کارگردانی) از دانشکده فیلم و تئاتر دانشگاه هنر، فعالیت هنری خود را با ساخت و اجرای چند قطعه آغاز کرد. او نویسندگی و کارگردانی تعدادی فیلم کوتاه، مستند، سریال تلویزیونی و چندین فیلم بلند را در کارنامه دارد و برای فیلم های فرزند زمین، ملکه و قبرس زیر آب جوایز و جوایز متعددی دریافت کرده است. در شانزدهمین جشن خانه سینما، ملکه برنده 10 مجسمه از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین شد.

محمد داوودی متولد 1337 در تهران و فیلمبردار و فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای تلویزیونی و سینمایی است. علاوه بر فیلمبرداری «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی و «تولد پروانه» به کارگردانی مجتبی راعی، تدریس دوره های فیلمسازی و فیلمسازی، کارگردانی واحد صدا و سیما تا اواسط دهه 70 از جمله فعالیت های وی است. وی از شانزده مستند و هیئت داوران جشنواره های مختلف یاد کرد.

مهدی سجاده چی متولد ۱۳۴۰ در تهران، فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۶۸ با «پاتال و رویاهای کوچک» آغاز کرد و آثاری چون روز سوم، قواعد بازی، مرد نامرئی، دمرل و سوفیا و دیوانه را در بر می گیرد. مهمترین آثار این فیلمنامه نویس رئیس انجمن فیلمنامه نویسان سینمای ایران.

پژمان لشکری ​​پور متولد 1354 در تهران و دارای مدرک علوم سیاسی و حقوق از دانشگاه تهران و لیسانس کارگردانی و تدوین فیلم است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد و در حال حاضر عضو اصلی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران است. او همچنین در فیلم های «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» رسول ملاقلی پور، «چ» و «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است.

چهلمین جشنواره فیلم فجر به دبیری «مسعود نقاش زاده» در دو بخش فرهنگی و مسابقه ای از 12 تا 16 بهمن ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا