جامعه

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به نمایندگان بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های سومین دوره واکسیناسیون تاج‌ها و مسافران را که به تایید کمیسیون ملی واکسن کووید ۱۹ رسید، اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی رویداد برتر و وزارت بهداشت، متن این نامه به شرح زیر است: مورخ 14.11.11. دستورالعمل ذکر شده در خصوص واکسیناسیون مسافران طبق مصوبات به روز رسانی خواهد شد. تصمیم کمیته ملی واکسن کووید در تاریخ 16/10/16 به شرح زیر است:

– کسانی که برای بار اول و دوم واکسن غیرفعال دریافت کرده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) باید برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس نیز دریافت کنند.

افرادی که برای اولین و دومین بار با AstraZeneca واکسینه شده اند، ممکن است ابتدا AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V (به نام Sputnik Light) را دریافت کنند.

کسانی که برای بار اول و دوم با اسپوتنیک وی واکسینه شده اند، ممکن است برای بار سوم با Astraznka یا Pastococcus Plus واکسینه شوند.

– برای داوطلبانی که در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکس در دو شهر که سه بار واکسن را دریافت کرده اند، شرکت می کنند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از نوبت سوم پاستوکوکس پلاس داده شود.

– افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر می خواهند دو نوبت آسترازنکا دریافت کنند، می توانند بر اساس رضایت و مدارک سفر حداقل یک فاصله دو نوبت از آسترازنکا را دریافت کنند. . بین شیفت ها ماه ها فاصله می گیرید.

– افرادی که دو دوز اسپوتنیک V دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر، پس از دریافت رضایت آگاهانه و در یک مطالعه تحقیقاتی، تمایل به دریافت دو دوز آسترازنکا دارند، ممکن است دو دوز آسترازنکا دریافت کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) تزریق شده اند، ممکن است برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا