جامعه

اقدامات اجرایی شده برای کاهش آلودگی هوا در فارس

رویداد برتر/ فارس مدیرکل محیط زیست استان فارس با تشریح اقدامات انجام شده و پیگیری شده برای کاهش آلودگی هوا در استان، تاکید کرد: تمامی صنایع مستقر در فارس باید تا پایان امسال سیستم های آلایندگی خود را اصلاح کنند.

حمید ظهرابی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اداره کل محیط زیست فارس در خصوص هوای پاک در روز دوشنبه ۴ بهمن ماه گفت: پیگیری کارشناسان این اداره کل منجر به اقدامات اصلاحی شده است. آلودگی هوای استان توسط واحدهای صنعتی

وی از انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز به منطقه ویژه اقتصادی شهر، نظارت بر جابجایی کارخانه سیمان از شیراز و … تا پایان امسال خبر داد.

ظهرابی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده، طرح صنعتی کنترل انتشار فرمالدئید از دودکش واحد فرمالین صنایع شیمی سینا، نصب سیستم کنترل آلودگی هوا در صنایع شیمیایی فارس و سیستم کنترل آلودگی هوا در استه در شهر تهران انجام شد. صنعت سیمان . .

مدیرکل محیط زیست فارس همچنین از نتایج پایش خرید و نصب تجهیزات سنجش آلودگی هوای ثابت خریداری شده توسط شهرداری شیراز و توسعه سامانه کنترل آلودگی هوا در کارخانه سیمان لامرد خبر داد.

ظهرابی افزود: کارشناسان نظارت، نظارت و امور آزمایشگاهی به صورت مستمر از واحدهای استان بازدید کردند که تعداد بازدیدها به 160 مورد، تعداد اخطارهای حذف به 40، تعداد پلمب ها به 4 مورد و تعداد پلمب ها رسید. و بازگشایی 4 که نشان از جدیت دارد در این زمینه همکاران داریم.

کاهش آلودگی صوتی نیروگاه گازی شیراز

وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده، نصب سیستم نظارت مستمر و فوری (ONLINE MONITORING) در فولاد نی ریز، پیگیری نصب سیستم نظارت مستمر و فوری (ONLINE MONITORING) در شرکت کربنات سدیم، هزینه بیشتر است. کاهش بیش از یک میلیارد ریال در کارخانه گاز مدرس، هزینه بیش از 3 میلیون ریال برای تعویض تلویزیون بزرگ ایستگاه کنتور کازرون در سیراز، اطلاع رسانی به مراجع ذیصلاح در خصوص محاسبه جریمه آلودگی هوا و راه اندازی پایش آنلاین. .سیستم کارخانه سیمان لارستان.

ظهرابی همچنین با یادآوری اینکه در سال جاری 5 شکایت و 15 مورد در آزمایشگاه های معتبر، آزمایشات و معاینه فنی انجام شده است، اظهار داشت: این بسته اقدامات در راستای قانون هوای پاک و در راستای ارتقای سلامت انسان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا