هنر و فرهنگ

امیر عباس گلاب کیست ؟ بیوگرافی امیر عباس گلاب خواننده ایرانی

امیرعباس گلاب از جمله خوانندگان مطرح و جوان ایرانی از دهه 60 شمسی است که در زمینه پاپ و راک فعالیت می‌کند و تاکنون 2 آلبوم و نیز بیش از 40 تک آهنگ منتشر کرده است. در این مقاله با ما باشید تا به بیوگرافی کامل امیر عباس گلاب بپردازیم.

بیوگرافی کامل امیر عباس گلاب

امیر عباس گلاب، یکی دیگر از خوانندگان جوان ایرانی است که از کودکی در حوزه موسیقی وارد شده است و توانست به خاطر آموزش‌ها و علاقه‌ای که داشت، محبوبیت و آثار خوبی را در جوانی خود ارائه کند. در رابطه با مشخصات و بیوگرافی امیرعباس گلاب می‌توان به صورت خلاصه گفت:

  • نام و نام خانوادگی: امیر عباس گلاب
  • محل تولد: تهران
  • تاریخ تولد: 24 آبان سال 1365
  • سن: 35 سال
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • تعداد فرزند: ازدواج نکرده است
  • حرفه: خوانندگی، آهنگسازی، نوازندگی
  • آلات موسیقی: گیتار و پیانو
  • سال‌های فعالیت: از سال 1386 تاکنون
  • سبک خوانندگی: پاپ و راک

این خواننده اولین کنسرت خود را توانست در سال 1396 در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران اجرا کرده و اولین آلبوم خود را در سال 1398 ارائه کند که در این آلبوم، آهنگ های امیر عباس گلاب با استقبال بسیار خوبی توسط طرفداران خود روبه رو شد.

زندگی شخصی امیر عباس گلاب

امیر عباس گلاب از خوانندگان جوان ایرانی متولد سال 1365 در استان تهران است که اکنون به عنوان یک خواننده، آهنگساز و فارغ‌التحصیل آکادمیک رشته موسیقی در ایران فعالیت می‌کند.

همانطور که گفتیم، یکی از ویژگی‌هایی که در زندگی و بیوگرافی امیر عباس گلاب می‌تواند نشان از توانایی‌ها و علاقه وی به موسیقی باشد، آغاز موسیقی با سبک سنتی در سن 7 سالگی تحت آموزش‌ها و تشویق‌های پدرش است. این خواننده سپس در سن 14 سالگی به نواختن گیتار و نیز سبک پاپ روی آورده است که سبب شد تا بتواند در موسیقی به خوبی پیشرفت کند.

او همچنین بیان می‌کند که دیدگاهش نسبت به موسیقی با آشنایی ایشان با آقای فرمان فتحعلیان از خوانندگان ایرانی دستخوش تغییر شده است. سلسله مراتب پیشرفت و آموزش در موسیقی را پس از گیتار، به سمت گیتار فلامنکو و سپس آهنگسازی و ترانه سرایی سوق داد و توانست برای تکمیل کردن این حرفه، تحصیلات موسیقی خود را نیز دریافت کند.

اولین تک آهنگ امیر عباس گلاب به نام “فقط برو” در سال 1386 ثبت شده است. در ادامه با ما باشید تا به بررسی آثار، حواشی و آخرین خبرها از این هنرمند دهه 60 بپردازیم.

فعالیت‌ های حرفه‌ای امیر عباس گلاب

با توجه به فعالیت‌های وی در زمینه موسیقی که توانست بستر مناسبی برای درک و پیشرفت وی در سنین جوانی فراهم کند، در رابطه با فعالیت‌های حرفه‌ای باید آغاز آن را از سنین 14 سالگی در سبک پاپ و راک دانست. پیش از انتشار اولین آهنگ، امیر عباس گلاب برای یک بازه زمانی کوتاه سابقه شاگردی استاد محمد نوری، از معلمین آواز و خوانندگان ایرانی را دارد.

اولین تک آهنگ این خواننده با نام “فقط برو” منتشر شد اما بعد از آن او تصمیم گرفت سبک موسیقی خود را در فعالیت حرفه‌ای اش تغییر دهد و آن را  به سمت پاپ راک ببرد. با این حال می‌توان در بیوگرافی امیر عباس گلاب، سبک موسیقی اصلی او را پاپ دانست.

یکی دیگر از فعالیت‌های حرفه‌ای این خواننده را در صدا و سیما می‌توان در سریال محبوب ستایش دید که تیتراژ آن در سال 1387 منتشر شد. ترانه آن توسط علیرضا آذر و تنظیم آن توسط سعید شمس ساخته شده بود. این تیتراژ منجر شد تا این خواننده بعد از آن، تک آهنگ‌های خود را به صورت رسمی ارائه و منتشر کند. آهنگ‌های بعدی در لیست فعالیت‌های حرفه‌ای بعد از این تیتراژ شامل مواردی از جمله “خدایا کجایی”، “هوس کردم”، “همچون قدم” و … است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. با توجه به فعالیت‌های وی و سابقه‌ی خوبی که در اجرای تیتراژ سریال ستایش داشت، با نهایی شدن ساخت تیتراژ دوم سریال، باز هم از این هرمند برای اجرا کردن آن دعوت به عمل آمد که از سوی امیر عباس گلاب پذیرفته شد. آهنگ تیتراژ دوم ستایش با ملودی امین قباد، ترانه از مریم دلشاد و تنظیم سعید شمس پخش شد.

با توجه به محبوبیت بیش از پیش و بالاتر رفتن سطح فعالیت‌های این خواننده، او تصمیم گرفت اولین کنسرت خود را در سال 1396 در 9 مرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کند. این محل معمولا جایی است که اولین کنسرت از خوانندگان حرفه‌ای در آن برگزار می‌شود. او همچنین آلبومی تحت نام “قله” را شامل 14 موسیقی و ترک زیرمجموعه آلبوم است، در سال 1398 در ماه خرداد منتشر نمود.

ادامه مقاله در سایت جوان ایرانی

دکمه بازگشت به بالا