ورزش

برتری هندبالیست‌های ایران مقابل هند در قهرمانی آسیا

شفاف گفت: تیم هندبال ایران در دومین دیدار از رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی عربستان با نتیجه ۴۲ بر ۲۹ هند را شکست داد.

کارگردانی این مسابقه بر عهده محمد الرشید و محمد جمال ابووصل از اردن است. این بازی در قطیف و در فاصله حدود یک ساعتی از شهر دمام عربستان، محل زندگی بازیکنان ایرانی برگزار شد.

تیم هندبال ایران روز گذشته با نتیجه 32 بر 10 مقابل استرالیا پیروز شد. تیم ملی ایران قرار است فردا پنجشنبه ساعت 18:30 در سومین و آخرین مرحله گروهی خود به مصاف عربستان سعودی برود. این بازی در دمام برگزار می شود.

نیمه اول 18-14 ایران:

علی رحیمی کازرون در نیمه اول روی دروازه بود. در دقیقه اول بازی مهرداد صمصامی مرتکب خطا شد اما هندی ها به هفت متر نرسیدند و علی رحیمی آن را قطع کرد.
تیم هند اولین گل این دیدار را 2 بر 24 به ثمر رساند. سجاد استکی در دقیقه 3:21 گل اول ایران را به ثمر رساند. گل دوم را محمدرضا کاظمی به ثمر رساند.

سجاد استکی 4 گل، محمدرضا اورعی 2 گل، محمدرضا کاظمی 1 گل، کیانی 3 گل، کیارش طاهری 3 گل، مجتبی حیدرپور 4 گل، یونس عصاری 1 گل و ایران در نیمه اول گل زده اند. . .

در دقیقه 15 هندی ها یک پنالتی زدند. هندی ها در ساعت 22:40 درخواست استراحت کردند. در دقیقه 15 ایران هم درخواست وقت استراحت کرد. این ورزشکار هندی در دقیقه 23 به مدت دو دقیقه به نمایش گذاشته شد. در دقیقه 23 داور مسابقه زمین خود را به گردنبند به بازیکن هندی تذکر داد و این بازیکن گردنبند خود را درآورد.

در دقیقه 24 پنالتی حسین جهانی به سود هندی ها اعلام شد و تفاضل گل به یک رسید. حسین جهانی هم دو دقیقه محروم شد.

در دقیقه 28 حیدرپور یک پنالتی زد اما گل نشد.

نیمه دوم 15-24 ایران:

امیدرضا سرپوشی در نیمه دوم روی دروازه بود. گل اول را مهدی موسوی در دقیقه دوم به ثمر رساند. در دقیقهی 3، سجاد استکی از فاصلهی دور شوتش رو راهی دروازه ایند. مهرداد صمصامی در دقیقه 4 مرتکب خطا شد و دو دقیقه محروم شد. ضربه پنالتی هندی ها نیز نتیجه داد.

در دقیقه 5 هندی ها یک پنالتی زدند. در دقیقه 7 حسین جهانی مرتکب خطا شد و 2 دقیقه محروم شد. در دقیقه 9 خطا روی مجتبی حیدرپور رخ داد و او روی زمین افتاد. یک بازیکن از تیم هند با این حساب اخراج شد و کارت قرمز گرفت. تیم هند در دقیقه 11 یک محرومیت دیگر دریافت کرد و نیمه دوم چهار نفر شد.

در دقیقه 17 غلامی خطا کرد و 2 دقیقه محروم شد. یک پرتاب در دقیقه 19.

مهدی موسوی 3 گل، محمد غلامی 1 گل، سجاد استکی 4 گل، مجتبی حیدرپور 1 گل، محمدرضا کاظمی 3 گل، یونس اطری 3 گل، اورعی 2 گل، کیارش طاهری 2 گل، حسین جهانی 1 گل برای ایران.

مجتبی حیدرپور کاپیتان فدرال نیز در دقیقه 21 دو دقیقه محروم شد. حسین جهانی در دقیقه 28 به اشتباه 2 دقیقه محروم شد.

امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، یونس اطری، محمد کیانی، محمدعلی قاسمی، یاسین کبیریانجو، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استک جلال کیانی، محمدرضا اورعی و احسان آبویی حضور خواهند داشت. این مسابقه

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان مربی، فرید علیمرادی به عنوان مربی دروازه بان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و درمانگر و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم فنی تیم ملی ایران. تیم هندبال

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و مرحله مقدماتی جام جهانی 2023 لهستان از 17 ژانویه تا 3 فوریه با حضور 16 تیم در چهار گروه، عربستان سعودی برگزار خواهد شد. پنج نفر برتر این مسابقات به جام جهانی لهستان راه خواهند یافت. تیم ملی ژاپن به دلیل بیماری از حضور در مسابقات انصراف داد.

* نتایج روز دوم مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا چهارشنبه 29 دی ماه:

کویت 43 – سنگاپور 14

هنگ کنگ 31 – ویتنام 21

عراق 22 – قطر 37

عمان 23 – امارات متحده عربی 24

هند 29 – ایران 42

ازبکستان – بحرین

اردن – کره ساعت 18:30.

استرالیا – عربستان سعودی ساعت 18:30.

* رده بندی تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی مردان آسیا تاکنون:

گروه:

کویت 4 امتیاز

کره جنوبی 2 امتیاز

نقطه صفر اردن

سنگاپور یک نقطه صفر است

گروه B:

ایران 4 امتیاز

عربستان 2 امتیاز

استرالیا نقطه صفر

هند نقطه صفر است

گروه C:

قطر 4 نقطه

عراق 2 امتیاز

امارات 2 امتیاز

نقطه صفر عمان

گروه D:

بحرین 2 امتیاز

ازبکستان 2 امتیاز

هنگ کنگ 2 امتیاز

نقطه صفر ویتنام

* برنامه روز سوم مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا در روز پنجشنبه 29 دی ماه:

ازبکستان – ویتنام ساعت 12:30

استرالیا – هند ساعت 12:30 ب.ظ.

هنگ کنگ – بحرین ساعت 14:30

سنگاپور – اردن ساعت 14:30

قطر – امارات متحده عربی ساعت 16:30

عراق – عمان ساعت 16:30

کره – عکس ها 18:30

عربستان – ایران ساعت 18:30.

دکمه بازگشت به بالا