اقتصادی

برخی هنوز در حال و هوای انتخاباتی جا مانده‌اند!

برخی هنوز در حال و هوای انتخاباتی هستند!

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در حالی که تیم دولت در حال تسریع در رفع موانع موجود و رفع مشکلات است، به نظر می رسد برخی همچنان در فضای انتخاباتی به سر می برند. نمی دانم اکنون همت و خدمتی است و هر مسئولی برای بهبود وضعیت کشور تلاش می کند تا بتواند مشکلات معیشتی مردم را کاهش و مدیریت کند.

حسن خانلری در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران با اشاره به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به نقل از دبیرخانه رویداد برتر، گفت: وظیفه اصلی این شورا رفع موانع رشد است. توسعه و بهبود وضعیت فعلی مناطق آزاد بر اساس بند 65 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه ملی، مبتنی بر اجرای مدیریت واحد در اداره مناطق آزاد و رشد مناسب و متوازن آن است. : مدیران مناطق آزاد می توانند به نمایندگی از دولت به عنوان عالی ترین مقام در منطقه در ایجاد فرصت های قانونی، اقتصادی، توسعه ای، تولیدی و صادراتی در چارچوب قانونی نقش آفرینی کنند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: شورای کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای نیل به این اهداف باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.
وی مهمترین مشکلات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را عدم اجرای ماده 65 مفاد دائمی برنامه های توسعه کشور برشمرد و تصریح کرد: مشکل این مناطق ضد ضد است. حساب ها و برنامه های تولیدی سال های اخیر که یکی از نمونه های آن لایحه مالیات بر ارزش افزوده است که به عنوان پایه مالیاتی جدید در لایحه بودجه سال 1399 به دولت وقت پیشنهاد شد و متاسفانه به تصویب کارشناسان رسید که ضد تولید و عامل توسعه در مناطق
خانلری گفت: ما میراث اقتصادی مطلوبی از دولت قبل به ارث نبرده ایم. با این حال، از آنجایی که این مشکلات یک شبه به وجود نمی آیند، مطمئناً نمی توان آنها را به روشی شگفت انگیز یک شبه حل کرد.
وی انگیزه تیم اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت را قوی دانست و گفت: دولت سیزدهم می گوید این مشکلات که بخشی از آن ناشی از تصمیمات و اقدامات اشتباه دولت قبل است باید کمترین رسیدگی را داشته باشد. فشار بر مردم برای امرار معاش و استفاده حداکثری از آن وجود دارد.
به گفته خانلری، یکی از اقدامات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای تحقق این هدف، فروش املاک مازاد و بلااستفاده و ویلاهای لوکس نهاد ریاست جمهوری قشمی و انتقال درآمدها به بندرعباس است. پروژه پل بندر. لافت در قشم بود. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که معیشت مردم به ویژه در استان هرمزگان با چالش مواجه است و دولت به جای استفاده از منابع بودجه ای خاص در چنین شرایطی، از جایی که نیست، منبع مالی جدیدی ایجاد می کند. مورد نیاز (ویلاهای ریاستی). بخشی از این نیاز مالی را تامین می کند.
به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اطلاع‌رسانی در هر حوزه از فعالیت‌های دولت موجب امید و گسترش در فضای عمومی کشور و از بین رفتن منافع ملی می‌شود. . .
وی در پاسخ به اظهارات اخیر درباره فعالیت این شورا گفت: این گونه ادعاها اساسا کذب و قویا تکذیب می شود. در راستای تحقق این اهداف برخی از دستگاه های دولتی اقدام به برگزاری سفرهای استانی و … کرده اند. و این گونه فعالیت ها نباید به عنوان فعالیت های انتخاباتی ثبت شوند، مگر اینکه هدف غیرمنصفانه ای در طرح چنین سوالات نادرستی وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر از همه ظرفیت های موجود در قانون برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استفاده شود، بی شک موجب رشد و شکوفایی اقتصادی کل کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا