خبرهای کلی

تصمیم جنجالی ای اف سی در نبض ورزش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
برنامه نبض ورزش با حضور داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف پروانه های حرفه ای و مجید صدری سرپرست مدیرعامل پرسپولیس; سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال، صادق رئیسی کیا کارشناس حقوق ورزشی و مهمانان دیگر به موضوع حذف پرسپولیس و استقلال و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا پرداختند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا دفاع استقلال، پرسپولیس و گل گهر را نپذیرفت و سه تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 محروم شدند.

داریوش مصطفوی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه خواستار پاسخگویی همه مدیران سازمان تربیت بدنی و وزرای ورزش و مدیران باشگاه‌ها شد.

مصطفوی در پاسخ به این سوال که چرا فولاد و سپاهان مجوز حرفه ای گرفتند اما استقلال، پرسپولیس و گل گهر ناموفق بودند، گفت: فولاد و سپاهان دو سال است که کمیته ای برای گرفتن مجوز حرفه ای تشکیل می دهند اما استقلال و پرسپولیس 2 سال است که هستند. که به طور منظم مدیر عامل را تغییر می دهند.

مصطفوی همچنین تاکید کرد که من به سادگی می گویم که فدراسیون فوتبال در این زمینه (باخت تیم ها) مسئولیتی ندارد. البته می توانید جریمه هم بگیرید.

مجید صدری نیز تصمیمات فدراسیون فوتبال را ظلم بزرگی در حق این تیم ها عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا هر چه زودتر این مشکل حل شود.

وی با وجود اینکه مدارک در موعد مقرر و به موقع ارائه شده، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس است. و گفت: ما 30 عدد تحویل دادیم. وی ادامه داد: حدود 98 درصد مدارک ما تایید شده است و سوال من این است که آیا به دلیل کمبود 2 درصدی باید از باشگاه بروند؟

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس: ه.در سال های گذشته همین مدارک را دریافت کرده است. و. سی دادیم، امسال دوباره پیشنهاد دادیم، اما امسال چه شد که رد شد؟ آقای ای اف سی! می گویی چرا بدهی هایت را نمی دهی؟ ما 40 بار نوشتیم که 3 میلیون و 400 هزار دلار منبع این است. و 30 تا داریم، بدهی را بدهیم، گفتند تحریم بودی!

او از وزیر تا مدیران انجمن و باشگاه ها مسئولیت دارد

صادق رئیسی کیا کارشناس حقوق ورزشی نیز گفت: فدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون و بدنه اولیه را تایید کرده و به آنها دستور داده وضعیت باشگاه های خود را بررسی کنند و در صورت داشتن صلاحیت حرفه ای، آنها را به لیگ بپذیرند؛ اما اگر فدراسیون، وضعیت باشگاه های خود را بررسی کند. و بدون توجه به قوانین، اگر باشگاهی در لیگ پذیرفته شد، مسئولیت آن بر عهده آنهاست.

صادق رئیسی کیا، کارشناس حقوق ورزش: آقایان مصطفوی و صدری خلاف قوانین هستند. F. سی نفر صحبت می کنند و هنوز هم سوال را ساده می گویند.

رئیس کیا با بیان اینکه انجمن ارجاع جداگانه ای به آموزش و مرجع اولیه صادر کننده پروانه های حرفه ای دارد، افزود: در صورت نامنظم بودن بدنه اولیه. و. سی مجوز حرفه ای توسط باشگاهی که صلاحیت لازم را نداشت، اخذ شد. تا 2 درصد!

این کارشناس تاکید کرد که موضوع به اینجا (از دست دادن نیروها) ختم نمی شود و احتمال جریمه فدرال وجود دارد.

وی همچنین گفت: آقای صدری می گوید ما سال گذشته همین مدارک را تحویل دادیم پس چرا رد نشد؟ طبق قانون، مجوز حرفه ای هر فصل متعلق به یک فصل است و به محض پایان مسابقات، مجوز لغو می شود.

دکمه بازگشت به بالا