استان ها

توسعه فرهنگی، مهمترین عامل در کاهش آسیب­‌های اجتماعی است

رویداد برتر/ آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز گفت: عوامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری در توسعه حاشیه نشینی نقش دارند و مهم ترین و اساسی ترین عامل در کاهش این آسیب ها توسعه فرهنگی است.

صفر نصرالله زاده در سی امین نشست اندیشکده آذربایجان شرقی با موضوع حاشیه نشینی استان گفت: توسعه فرهنگی زمینه ساز توسعه اجتماعی و سیاسی و در نهایت توسعه اقتصادی است که آسیب های ناشی از حاشیه نشینی و حاشیه نشینی را کاهش می دهد. از گسترش آن جلوگیری کنید.»

وی با تاکید بر اهمیت علم و جایگاه والای آن در توسعه جامعه و نیز لزوم تبیین و انعکاس عملکرد دانشگاه‌ها، افزود: نگرش و رویکرد مثبت به علم، بستری را برای پژوهشگران و دانشمندان ایجاد می‌کند که در مسیر پیشرفت قرار گیرند. مسائل مختلف ; با تلاش دانشمندان و محققین خود در مجارستان توانسته ایم به رتبه 61 فناوری و 15 تولید علمی در جهان دست یابیم و در زمینه سلول های بنیادی، نانوفناوری و نظامی و دفاعی به موفقیت های زیادی دست یافته ایم. امور

نصرالله زاده افزود: درخواست ما از مسئولان جامعه فراهم کردن بستری برای دانشگاه‌ها برای رسیدگی به مسائل اجتماعی و پژوهش‌های میان رشته‌ای در عمل است و اطمینان دارم با کمک این دانشگاهیان، نیازهای جامعه سنجیده می‌شود. ما راه حل های عملی ارائه می دهیم.”

رئیس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به راه اندازی سمت معاونت فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین استقرار سامانه متمرکز نیازها و ایده های دانشگاهی، بیان کرد: خود در زمینه های مختلف علم و فناوری. ، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، تا دانشگاه تبریز بتواند از پتانسیل غنی اساتید و دانشجویان پژوهشگر خود برای ارائه ایده و راه حل مناسب برای حل آنها و توسعه همه جانبه جامعه استفاده کند.

دانشگاه ها باید به مسائل حاشیه نشینی رسیدگی کنند

در ادامه این نشست تراب محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی وی با اشاره به عملکرد و دستاوردهای دستگاه‌های مختلف اجرایی، دفاتر امدادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در حاشیه‌نشینی، بر لزوم ورود دانشگاه‌ها و ارائه راه‌حل برای مشکلات تاکید کرد و پیروی از منویات مقام معظم رهبری را راه‌حل برشمرد. برای حل مشکلات کشور

برنامه ریزی علمی و توسعه اقتصادی راه حل اصلی کاهش مشکلات حاشیه نشینی است

استاد دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز وی تاریخچه 60 ساله پیدایش و گسترش حاشیه نشینی را به صورت علمی تشریح کرد و سپس افزود: از سال 1340 به دلیل توسعه نامتوازن در مناطق مختلف کشور، کشاورزی ضعیف، بی توجهی به کشاورزی، گسترش نفت پایه این امر به وجود آمده است. اقتصاد و صنعت مونتاژ. گسترش این پدیده در تبریز و تبریز.»

حسین بنی فاطمه وی ادامه داد: اکثر حاشیه نشینان به امید آینده بهتر و زندگی مرفه تر به شهرها مهاجرت کرده اند، اما از آنجایی که شهر ظرفیت و توان پذیرش این همه مهاجر را ندارد، به ناچار در حاشیه شهرها مانده اند و علمی برنامه ریزی و توسعه اقتصادی راه اصلی کاهش مشکلات است.

به گزارش رویداد برتر، ارائه گزارشی از عملکرد سپاه و نیروی انتظامی عاشورا در زمینه حاشیه نشینی، آسیب ها، راهکارها و اقدامات سازمان ها در سال های اخیر از دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا