خارجی

حمله یمنی‌ها به ابوظبی، به اعتبار امارات برای سرمایه‌گذاری ضربه می‌زند

Strafer، یک موسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی ایالات متحده، گفت که حمله نیروهای یمنی به ابوظبی موقعیت این کشور را به عنوان پناهگاه امن برای سرمایه گذاری تضعیف می کند.

به گزارش رویداد برتر، مرکز مطالعات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا، استرافور، در تحلیل خود با عنوان “حمله به ابوظبی، جنگ امارات متحده عربی را به همراه دارد”، گفت: حمله نیروهای یمنی به ابوظبی می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از حملات شود. شهرت امارات متحده عربی به عنوان پناهگاه امن برای تجارت و سرمایه گذاری را تضعیف می کند.

هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز در عملیات حوث در امارات شرکت داشته‌اند، اگرچه عربستان سعودی ادعا می‌کند برخی از آنها دستگیر شده‌اند. این اولین بار است که هات ها با موفقیت قلمرو امارات متحده عربی را اشغال می کنند و یک هفته پس از آن است که عناصر مسلح تحت حمایت امارات متحده عربی کنترل استان پر انرژی شبوه در یمن را به دست گرفتند.

در 10 ژانویه، بریگاد العمالکه به رهبری امارات اعلام کرد که کنترل شبوه را پس از یک حمله 10 روزه بازپس گرفته است، که نشان دهنده یک شکست قابل توجه در محاصره حوثی ها در استان نفت خیز مأرب است. گاز یمن

استرافر با اشاره به حمله به ابوظبی افزود: امارات از حمله اخیر برای اعمال فشار بیشتر بر آمریکا برای جلب حمایت دیپلماتیک و نظامی خود در یمن استفاده خواهد کرد. پس از این حمله، امارات متحده عربی از ایالات متحده خواست تا گوشت خود را دوباره به فهرست تروریست هایی که دولت بایدن در فوریه 2021 حذف کرده بود، به عنوان بخشی از تلاش های خود برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای جنگ یمن، اضافه کند.

این تحلیل می‌گوید: «حمله اخیر حوثی‌ها به ابوظبی می‌تواند روابط دیپلماتیک بین امارات و ایران را خراب کند، اگرچه ابوظبی از افزایش تنش‌های نظامی آشکار با ایران اجتناب خواهد کرد زیرا از درگیری‌های بیشتر با همسایه بزرگ خود بیم دارد.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا