خبرهای کلی

دعوت قطر از ایران برای شرکت در اجلاس کشور‌های صادر کننده گاز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، روز پنجشنبه با اشاره به اهمیت همکاری های منطقه ای گفت که تعمیق روابط بین کشورهای همسایه و هم افزایی بیشتر می تواند به معنای امنیت باشد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت مکانیسم های چند جانبه در تامین امنیت به ویژه در حوزه انرژی، تصریح کرد: هماهنگی و هم افزایی در سیاست های انرژی کشورهای تولیدکننده باید حفظ و تقویت شود.

حجت الاسلام رئیسی توسعه و تعمیق روابط و همکاری ها با منطقه و کشورهای همسایه را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عصر جدید دانست و تاکید کرد که تهران همکاری های منطقه ای را به نفع منطقه می داند و از آن استقبال می کند. صلح، امنیت و پیشرفت ملت ها.

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های همکاری‌های تهران-دوحه در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: آماده‌ایم همه عرصه‌ها را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای به نفع دو ملت فعال کنیم.

رئیسی گفت: بیگانگان به هویت و شخصیت ملت‌ها و دولت‌های منطقه احترام نمی‌گذارند و با کنار گذاشتن روحیه استکبار، استکبار و هویت، خدای جهان هستند. و فرهنگ منطقه را به رسمیت می شناسند. ملت ها

رئیسی تصریح کرد: ملت ایران همواره بر مواضع اصولی خود تاکید کرده و برخلاف میل دشمن با قدرت پیش می رود لذا آمریکایی ها رسما اعلام کرده اند که فشار حداکثری آنها جواب نداده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: قطر مصمم است سطح خود را افزایش دهد. روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد و امیر قطر شخصاً توسعه روابط دو کشور را دنبال می کند.

وزیر امور خارجه قطر خاطرنشان کرد: قطر نیز با ایران موافق است که حضور نیروهای خارجی در منطقه تاثیر منفی دارد و معتقدیم کشورهای منطقه باید برای حرکت به سمت صلح و پیشرفت به همکاری های منطقه ای تکیه کنند.

دکمه بازگشت به بالا