اقتصادی

رکورد بی‌سابقه تحویل سه ماهه خودرو

شرکت تسلا موتور گزارش داد که محموله های سه ماهه بی سابقه ای دارد که بسیار فراتر از تخمین های وال استریت بوده و کمبود تراشه های جهانی را با افزایش تولید چین از بین برده است. این ششمین فصل متوالی بود که ارزشمندترین خودروساز جهان رکورد حمل و نقل را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش رویترز، تسلا در سه ماهه چهارم 308600 دستگاه خودرو را به ایلان ماسک ارسال کرد که بسیار بالاتر از پیش بینی های 263026 تحلیلگران بود.

محموله های تسلا در ماه های اکتبر تا دسامبر حدود 70 درصد بیشتر از سال قبل و نزدیک به 30 درصد بیشتر از رکورد سه ماهه قبل بود.

ماسک در توییتر نوشت: «کار گروه تسلا یک چیز بزرگ در جهان است.

شرکت خودروهای الکتریکی تسلا چین تولید خود را افزایش داده است. تسلا مدل های ساخت چین را به اروپا و برخی از کشورهای آسیایی ارسال می کند. این خودروساز به صورت سالانه محموله های خود را 87 درصد نسبت به سال قبل افزایش داد و به 936172 دستگاه در سال 2021 رسید.

کارشناسان می گویند محموله های تسلا ممکن است به 1.3 میلیون دستگاه در سال جاری افزایش یابد.

خودروسازان در سال 2020 سفارشات تراشه ها را کاهش دادند زیرا همه گیرها و ریاضت اقتصادی تقاضا را بدتر کرده است.

ماسک گفت: تسلا هرگز پیش بینی تولید خود را با تامین کنندگان کاهش نداده است. به گفته ماسک، تسلا بر خلاف اکثر خودروسازان، تراشه های خاصی را در داخل طراحی می کند و نرم افزار را برای استفاده از تراشه های کمیاب برنامه ریزی مجدد می کند.

ماسک قبلاً گفته بود که در سال 2021 کمبودهای زنجیره تامین وجود دارد، اما خوشبین است که این مشکلات در سال 2022 برطرف شود.

به طور کلی، سهام تسلا در سال گذشته 50 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا