خبرهای کلی

ریشه یابی افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در برنامه اصلی امشب رویداد برتر با دفاع از عملکرد مجموعه راه و پلیس راهور ناجا گفت: 27 هزار نفر به 15 هزار نفر کاهش یافته است، همه دستگاه ها همکاری می کنند.

شیرانی با اشاره به اینکه تعداد فوتی ها نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش داشته است، گفت: با این حال این آمار همچنان نسبت به سال 98 کمتر است.

وی تاکید کرد: در بحث تصادفات سه عامل شخص، وسیله نقلیه و جاده یا محیط دخیل هستند.

مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه های سازمان راهداری گفت: افزایش تعداد تصادفات و تلفات ناشی از کم کاری ناشی از کم کاری نبوده است.

صباغ زاده همچنین گفت: در 10 سال گذشته راه ها بر اساس استانداردها و ضوابط لازم الاجرا در کشور ساخته و حمل و نقل شده و بهره برداری از آنها منوط به تایید نیروی انتظامی و سازمان های مرتبط است.

اما سیدهادی هاشمی، یکی دیگر از کارشناسان حمل‌ونقل، برنامه کیفیت راه‌های کشور را نامطلوب خواند و گفت: تراکم جاده‌های ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است و در واقع رانندگان ما جاده و حقی ندارند. مسیری را انتخاب کن.”

هاشمی گفت: خودروهای ما نیز کیفیت پایینی دارند که یکی از دلایل تصادفات است.

وی در بخشی دیگر از سخنان این کارشناس با بیان اینکه بی دلیل وضعیت موجود را مساعد ندانیم، گفت: پلیس اراده و جدیت نظارت را دارد اما ابزار و ابزار مدرن نظارت را ندارد.

وی بخشی از آمار تلفات جاده ای را ناشی از این آمار دانست که سرهنگ شیرانی به آن پاسخ داد.

سردار حسینی جانشین پلیس راهور در گفت و گوی تلفنی با این برنامه، حادثه تصادف در محور بهبهان – رامهرمز را ناشی از مه غلیظ و پاره پاره دانست و گفت: با اکثر رانندگانی که در این محور بودند صحبت کرده ایم. تصادف. و همه گفتند مه غلیظ جاده ظاهر شد و در چند دقیقه تعمیر شد.

دکمه بازگشت به بالا