جامعه

نحوه تحصیل دانش‌آموز استثنایی در دبیرستانهای کاردانش خاص اعلام شد

به گزارش شفاف حمید طریقی حسینی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، گفت: دانش آموزان کم توان ذهنی و سایر دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی که نمی توانند در مدارس عادی و استثنایی به طور منظم آموزش ببینند. پس از گذراندن دوره پایه وارد مرحله اول متوسطه کاردانش و مرحله دوم متوسطه حرفه ای خاص یا همان دوره متوسطه حرفه ای می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: آموزش پیش حرفه ای دارای پیشینه آموزشی است و در این برنامه علاوه بر اهداف کاربردی در ریاضیات، علوم و زبان فارسی، بر آموزش پیش حرفه ای تاکید فراوانی شده است.

وی گفت: هنرستان کاردانش دارای پیشینه آموزشی خاصی است که هدف کلی آن توسعه زندگی روزمره، آموزش کاربردی و دانش حرفه ای دانش آموزان متناسب با ویژگی ها و علایق آنان است و شامل آموزش های عمومی می شود. ، دقیق و ماهر.

طریفی با اشاره به اهداف آماده‌سازی دوره متوسطه حرفه‌ای گفت: دستیابی به خودکفایی دانش‌آموزان، سازگاری اجتماعی، فرهنگی، دینی و اخلاقی دانش‌آموزان، آگاهی شغلی، کاریابی و آموزش شغل از جمله اهداف آماده‌سازی حرفه‌ای است. دبیرستان. “

وی افزود: دانش آموزان در دوره اول متوسطه حرفه ای و کار و فناوری در مشاغل مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات و همچنین تقویت نظم و انضباط، تحرک و هماهنگی در بین رشته ها فعال هستند. اعضای بدن و تقویت روحیه تیمی آنها.

وی افزود: مهارت ها و علایق شغلی دانش آموزان در دوره متوسطه کاردانش ارزیابی می شود، روند کاریابی آسان تر می شود و دانش آموزان در دوره دوم متوسطه استثنایی به مناسب ترین حوزه مهارتی هدایت می شوند. نیاز دارد.”

معاون وزیر با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان هنرستان 10 هزار و 829 نفر است، خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزان در 609 کد مدرسه تحصیل می‌کنند و تاکنون 36 کتاب درسی و 16 کتاب درسی به معلم آموزش داده‌اند. تدوین شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با تشریح اهداف و دروس هنرستان گفت: در سال 1400 اساسنامه دومین هنرستان که از سال 1386 مورد آزمون قرار گرفته بود به نام هنرستان تصویب شد. دبیرستان. دبیرستان دوم شد مدرسه حرفه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه تغییر کرد.

وی با بیان اینکه در دوره دوم متوسطه بر دروس عملی و مهارتی تاکید بیشتری می شود گفت: کسب مهارت های آموزشی کاربردی، فعالیت های مربوط به زندگی روزمره، رشد جسمانی و اوقات فراغت و کسب شایستگی در یک حوزه مهارتی است. ویژگی‌های دانش‌آموزان و کسب مهارت‌های لازم برای ورود به محیط کار، اهداف سال دوم متوسطه را برای دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژه اعمال می‌کند.

طرفی با بیان اینکه 7 هزار و 338 دانش آموز در دوره متوسطه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه تحصیلی تحصیل می کنند، گفت: این تعداد دانش آموز در 427 کد مدرسه و تاکنون در 64 کتاب درسی دانش آموزی و 15 کتاب روش تدریس معلمان تحصیل می کنند. دبیرستان حرفه ای تدوین شده است.

وی همچنین یادآور شد: دانش آموزان در دوره دوم متوسطه در 36 رشته در رشته های باغبانی، پوشاک، چوب، غذا، نقاشی ساختمان، قالی بافی، هنر، امکانات و محاسبات سطوح پایین تر مهارت های تخصصی را فرا می گیرند.

طرفی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات گروه آموزش و طراحی برنامه درسی دانش آموزان مقطع متوسطه با تخصص استثنایی در سازمان تدوین استاندارد شغلی با همکاری سازمان های متولی حرفه آموزی از جمله آموزش فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی است. . جهاد ثانیاً در آزمون استعدادهای سازمان های متولی حرفه آموزی و اخذ گواهینامه، دانش آموزان دوره متوسطه استثنایی با بهره گیری از گواهینامه هر ساله استانداردهای شغلی لازم را با کمک موسسات حرفه آموزی تدوین می کنند.

وی افزود: در دوره دوم متوسطه جشنواره آموزش و پرورش ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی با هدف شناسایی نیازهای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه، عزت نفس آنان به عنوان عضوی مفید و موثر بر استعدادها و توانایی های آنان برگزار می شود. در بازار کار، دانش آموزان را تشویق می کند تا مهارت های حرفه ای خود را توسعه دهند.” کیفیت آموزش هر ساله حفظ می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان استثنایی آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند جامع آموزش فنی و حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی بر اساس اسناد بالادستی تهیه شده است، گفت: تحولات بهره برداری از مزایای فناوری اطلاعات در یک دوره 5 ساله تا سال 1405 باید شرایط را برای حداکثر پوشش تحصیلی این گروه از دانش آموزان و طراحی سیستم های برنامه ریزی فراهم کند. توانایی مشارکت نهادها، خانواده ها و جامعه محلی در این زمینه.

دکمه بازگشت به بالا