خارجی

هیلی: ضعف بایدن مانع توافق روسیه و اوکراین می‌شود

سفیر سابق ایالات متحده در ایالات متحده به فاکس نیوز گفت که دولت فعلی ایالات متحده به وضوح ضعف خود را نشان داده است. آنها در خط لوله نورد استریم 2 ضعف نشان داده اند.

این سیاستمدار تندرو جمهوری خواه گفت که این پروژه اروپا و آلمان را به شدت به روسیه وابسته کرد.

نیکی هیلی ادامه داد که آنها (دولت بایدن) ما را فروختند و اجازه دادند جهان شاهد حوادث افغانستان و کشته شدن سربازان آمریکایی باشد. به نظر نمی رسد آنها بتوانند با اوکراین و روسیه به توافق برسند و این همچنان ضعف دولت فعلی آمریکا را نشان می دهد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت پوتین فرصتی را در این زمینه می بیند. چین، کره شمالی و ایران نیز فرصت هایی را می بینند.

به گفته دولت ترامپ، ایالات متحده هرگز چنین رئیس جمهور ضعیفی نداشته است. بنابراین اگر آنها می‌خواهند به چیزی برسند، باید اکنون آن را انجام دهند زیرا آمریکایی‌ها آن موقعیت را در سال 2024 انتخاب نمی‌کنند.

این مقام سابق آمریکایی در عین حال ادامه داد که هدف پوتین هرگز آغاز جنگ نبوده است. روس ها عموماً نیروهای خود را به جنگ نفرستادند. ولادیمیر پوتین بودجه لازم برای این کار را ندارد. اما اگر پوتین بداند که چیزی را برنده خواهد شد، خواهد کرد. پوتین احساس ضعف کرد و ما شاهد آن هستیم.

نیکی هیلی، یک سیاستمدار ستیزه جو و افراطی آمریکایی، از جمله سیاستمداران جمهوری خواه آمریکایی است که قبلا از از سرگیری مذاکرات در وین برای لغو تحریم های یکجانبه علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام و دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابراز خشم کرده بود. ایالات متحده بر تعهد فشار می آورد.

واشنگتن تایمز نوشت، نماینده سابق آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل نادیده گرفتن درخواست کنگره برای ارائه گزارش کامل درباره لغو تحریم ها علیه ایران انتقاد کرد.

نیکی هیلی در مصاحبه ای اختصاصی با واشنگتن تایمز، بایدنت را متهم کرد که تصویر کامل لغو تحریم های ایالات متحده را در حالی که برای مشارکت مجدد با ایران در مذاکرات هسته ای تلاش می کند، پنهان کرده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا