اقتصادی

اختلال شبکه توزیع سوخت اروپا در پی حمله سایبری

کمتر از یک سال پس از فلج شدن بزرگترین خط لوله سوخت ایالات متحده توسط یک حمله ویروس باج خواهی، شبکه سوخت اروپا قربانی یک حمله سایبری شده است.

به گزارش رویداد برتر، مدیر آژانس امنیت اطلاعات آلمان گفت: این وضعیت جدی است اما جدی نیست. این حمله یک تاجر بزرگ نفت را هدف قرار داد و پرداخت ها در صدها پمپ بنزین را مختل کرد.

Mabanaft GmbH & Co.KG که مقادیر زیادی سوخت را در آلمان ذخیره و توزیع می کند، روز سه شنبه اعلام کرد که سیستم های IT آن هک شده و مختل شده است. یک واسطه که سوخت را برای مشتریان داخلی در سراسر راین تامین می کند، روز چهارشنبه گفت که چندین پایانه در مرکز نفت آمستردام-روتردام-آنتورپ تحت تاثیر قرار گرفته است.

این اتفاقات نشان می‌دهد که امنیت سایبری تا چه حد در صنعت نفت نگران‌کننده است. سال گذشته، شرکت Colonial Pipe Line، اپراتور بزرگترین خط لوله سوخت در ایالات متحده، پس از اینکه این شرکت مجبور به تعطیلی خط لوله شد، باج پرداخت کرد. تعطیلی خط لوله منجر به کمبود سوخت و افزایش قیمت ها در ایالات متحده شده است.

این شرکت که مابانفت دیزل، بنزین و نفت کوره می فروشد، در پی حمله هکری در 29 ژانویه مجبور به اعلام فورس ماژور در آلمان شد. دویچه لند اویل تانکینگ، یک شرکت ذخایر سوخت مرتبط، گامی مشابه برداشته است. یک اعلامیه فورس ماژور به شرکت اجازه می دهد تا به دلیل شرایط خارج از کنترل خود، تعهدات قراردادی خود را نپذیرد.

OilTanking که ترمینال های بین المللی را اداره می کند، تایید کرده است که سیستم های آن به همراه مابانفت هک شده است. با این حال، او گفت که تمام پایانه ها در بازارهای جهانی در امنیت کامل به کار خود ادامه خواهند داد. این شرکت بیش از 40 پایگاه در سراسر جهان دارد.

به گفته RiverLike، چندین پایانه در مرکز تجارت نفت اروپا تحت تأثیر مشکلات فناوری اطلاعات قرار گرفته اند.

طبق ایمیلی که بلومبرگ مشاهده کرده است، پایانه سی تنک که دارای امکانات ذخیره سازی گسترده در آنتورپ است، مورد حمله سایبری قرار گرفته است. نامه ای از یک شرکت که با C-Ten کار می کند تأیید کرد که سیستم های IT شرکت ذخیره سازی به طور غیرمنتظره ای از کار افتاده است.

به گزارش Handelsblatt، دادستان ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا شرکت مادر Mabanft قربانی یک حمله ویروس باج خواهی شده است یا خیر.

به گزارش بلومبرگ، مابانفت پیش از این گفته بود که همه گروه ها به کار خود ادامه می دهند تا در اسرع وقت فعالیت عادی تمام پایانه ها را بازگردانند. با این حال، وی اشاره ای به درخواست باج نکرد و اینکه چه زمانی باید این وضعیت حل شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا