خارجی

ارزیابی زلنسکی از نتایج مذاکرات با روسیه

من به نتیجه مذاکرات اعتقادی ندارم، اما اجازه دهید آنها هر کاری که می توانند انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که مردم اوکراین هیچ شکی ندارند و آنها می دانند که من به عنوان رئیس جمهور اوکراین هر کاری که بتوانم برای جلوگیری از این موضوع انجام خواهم داد. زلنسکی به نقل از CNN گفت.

یوگنی ینین، معاون وزیر کشور اوکراین در سحرگاه روز یکشنبه گفت که مذاکراتی بین هیئت های روسیه و اوکراین در صبح روز دوشنبه به وقت محلی برگزار خواهد شد.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: نمی توانم بگویم که مذاکرات با روسیه به صلح منجر خواهد شد، اما تاکید می کنم که کی یف تسلیم نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا که روز یکشنبه در نشست خبری با ایرنا صحبت کرد، هیچ اشکالی ندارد. اگر این مذاکرات منجر به صلح و پایان جنگ شود، باید از آن استقبال کرد. اما من می خواهم روشن کنم که ما تسلیم نمی شویم. ما زمین خود را تحویل نخواهیم داد.

به گفته وی، هیأت اوکراینی به سخنان روسیه گوش خواهد داد و توضیح خواهد داد که کی یف در مورد این جنگ و اقدامات روسیه چه فکر می کند.

اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در ایالات متحده نیز از مذاکرات با روسیه با هدف پایان دادن به تهاجم روسیه به اوکراین استقبال کرد، اما گفت که کشورش تسلیم نخواهد شد.

سفیر اوکراین در واشنگتن در مصاحبه با BCE روز یکشنبه در پاسخ به اخباری مبنی بر موافقت اوکراین برای مذاکره با روسیه بر سر کنترل مرز بلاروس گفت: اوکراین همیشه بر استفاده از دیپلماسی برای حل مناقشه روسیه و اوکراین متمرکز بوده است. . .

مارکارووا گفت: «رئیس جمهور ما از ابتدا، حتی قبل از جنگ، بر راه حل دیپلماتیک اصرار داشته است. در واقع، حتی پس از شروع جنگ، او همیشه خواستار گفتگوهای صلح بود. وی گفت: “ما همیشه برای گفتگوهای صلح آماده ایم، اما تسلیم نخواهیم شد.”

311311

دکمه بازگشت به بالا