اقتصادی

اعلام رقم نهایی سبد معیشت کارگران به اسفند موکول شد

اعلام آخرین شماره سبد معیشت کارگران به اسفند ماه موکول شد

با وجود اینکه امشب قیمت سبد معیشت کارگران اعلام می شود، جلسه شورای عالی کار با اعلام قیمت سبد معیشتی و معیشتی و تشکیل جلسه بعدی مسکن و غیر معیشتی به کار خود پایان داد. -غذاها به 12 مارس موکول شد.

هادی ابویی، نماینده کارگری شورای عالی کار در گفت وگو با رویداد برتر، با اعلام اینکه جلسه بعدی شورای عالی کار به 21 اسفندماه موکول شده است، گفت: مانند هزینه ها. مسکن، اجاره و حمل و نقل با دریافت آمار از منابع رسمی مانند بانک مرکزی و همچنین نرخ تورم به هفته سوم اسفندماه موکول شد.
به گفته وی، رقم 3 میلیون و 286 هزار تومان برای هزینه خوراک سبد معیشت توسط کمیته پرداخت به دست آمد و در جلسه امشب نهایی شد که هیچ بحث و اختلاف نظری بین اعضا وجود نداشت.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه غذا یک سوم سبد معیشت کارگران و حدود 36 درصد آن را تامین می کند، گفت: یک سوم سبد معیشت کارگران را خوراک و تنقلات تشکیل می دهد. و اگر دو سوم دیگر را در نظر بگیریم اگر اقلام غیرخوراکی مانند اجاره و مسکن، ایاب و ذهاب، درمان و تفریح ​​را در نظر بگیریم، به این نتیجه می رسیم که هزینه زندگی ماهانه خانواده های کارگری حدود 9 میلیون گوجه فرنگی است.
به گفته ابوی، در صورتی که قبل از جلسه رسمی شورای عالی کار در اسفندماه، جلسه دیگری برای جمع بندی سبد معیشت تشکیل نشود، شورای عالی کار در هفته سوم اسفندماه به موضوع اقلام غیرخوراکی ورود پیدا می کند. سپس در مذاکرات جدی دستمزد 1401 از 6 مارس آغاز می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا