جامعه

افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کووید-۱۹ در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش شفافدکتر محمدرضا رئوفی با هشدار نسبت به کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و افزایش چشمگیر تعداد بیماری‌ها در دانشگاه تربیت مدرس، گفت: از زمان شیوع بیماری تاکنون نمونه‌ای از این بیماری وجود نداشته است.

وی افزود: نمودار مجموع افراد مبتلا یا مشکوک شناسایی شده در سال 1400 نشان دهنده افزایش چشمگیر مراجعه کنندگان به درمانگاه دانشگاه در هفته های اخیر است و نشان دهنده عادی بودن و عدم رعایت اصول پیشگیری از بیماری است.

دکتر رئوفی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از دانشگاهیان مبتلا یا مشکوک به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در سایر مراکز بهداشتی درمانی بستری شده اند و به اطلاعات کامل مرکز بهداشت دسترسی ندارند، قطعا آمار واقعی بیش از نمودار است. این است که طبق اعلام ستاد ملی تاج در ابتدای ششمین قله تاج قرار داریم و مطمئناً شرایط در اوج نامساعدتر خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: برای گسستن زنجیره بیماری و جلوگیری از سرایت عفونت و بیماری به خود و خانواده، افراد باید اصول پیشگیری از بیماری از جمله استفاده صحیح و مستمر از ماسک بهداشتی مناسب را رعایت کنند. دو ماسک). فاصله ایمن را رعایت کنید، دست ها را بشویید (قبل از غذا خوردن و در تماس با صورت) و اجازه دهید تهویه مطبوع (پنجره های باز) برای جلوگیری از تجمع، با حساسیت و دقت بیشتری عمل کنید.

وی در پایان با بیان اینکه با توجه به اینکه وزارت بهداشت دستور بازگشت به تحصیل/کار را داده است، گفت: فقط پزشک کار، عفونی، داخلی، ریه و پزشک عمومی. از بین مراکز بهداشتی درمانی منتخب، اعضای دانشگاه تربیت مدرس موظفند برای دریافت گواهی پزشکی یا بازگشت به تحصیل/اشتغال به مراکز مربوطه مراجعه و از مراجعه به مدیریت بهداشت دانشگاه خودداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا