اقتصادی

اُمیکرون سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

با توجه به اینکه ایران به ششمین اوج اپیدمی کرونا رسیده است، باید دید آیا ممنوعیت ها و محدودیت های ویروس کرونا در سفرهای داخلی و خارجی بازخواهد گشت یا خیر.

به گزارش رویداد برتر، طی دو سال گذشته و از زمان ورود ویروس کرونا به کشور و در اوج شیوع ویروس در کشور، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تاج‌گذاری در این حوزه به پروتکل‌های رنگارنگ و جدیدتری تبدیل شده است. آذرماه سال گذشته شاهد قرنطینه در استان‌ها و شهرهای مختلف بودیم، به‌ویژه مناطقی که در ایالت قرمز تاج قرار داشتند و مردم نمی‌توانستند شهر خود را ترک کنند.

همچنین برای ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی از 500 هزار تا 1 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است و در ماه های اخیر بحث درمان و کنترل هوشمند ویروس کرونا مطرح شده است. آنها واکسینه نشده اند، نمی توانند سفر کنند و خدماتی دریافت نمی کنند.

اکنون که کشور در حال انتشار ویروس کرونا از جمله نوع Omicron است و بر اساس آخرین نقشه جدید کشور، 120 شهر قرمز، 153 شهر نارنجی و 167 شهر کرونای زرد هستند. که پروتکل‌های جدید و در فعالیت‌های مختلف از جمله سفرهای بین استانی سخت‌گیرانه‌تر شود.

دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همگان توصیه کرد که موازین بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از مراکز شلوغ و غیره را رعایت کنند.

وی افزود: استفاده از ماسک های محافظ بیشتر برای کارکنان بهداشتی و درمانی در هنگام مراقبت از بیماری عروق بیماری کرونا، برای عموم در هنگام سفر با وسایل نقلیه عمومی و هوایی به ویژه برای مدت طولانی برای تعداد زیادی از افرادی که با مردم کار می کنند، توصیه می شود. در محیط های بسیار شلوغ در فضای باز یا داخل خانه که واکسیناسیون به موقع انجام نمی شود و برای افرادی که دارای یک عامل خطر یا سیستم ایمنی ضعیف و بیماری های مختلف هستند.

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و تربیت بدنی تاکید کرد: اطلاع رسانی عمومی و گسترده از طریق رسانه ها و فضای مجازی در خصوص اهمیت استفاده از ماسک در فضای باز، پرهیز از ساده سازی و عادی سازی بیماری امیکرون به عنوان یک بیماری ساده و موقت است. راهکارهای پیشنهادی تاکید بر ایمنی عمومی به دلیل امواج قبلی به عنوان یک عامل ایمنی موثر در برابر عفونت جدید Omicron و همچنین استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی، بازارها، ادارات و غیره است. این موقعیت ها

بنابراین، اگر ایران دوباره سرخ شود، آیا باید شاهد باشیم که سفرهای داخلی و خارجی زمینی، هوایی، ریلی و دریایی با محدودیت ها، ممنوعیت ها یا اتفاق دیگری در این زمینه مواجه شود؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا