خبرهای کلی

تربیت نسل جدید برای تئاترانقلاب در جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کوروش زارعی چهارشنبه شب در اختتامیه کارگاه نمایشنامه نویس و بازیگری «پویش سلیمانی» با اشاره به اینکه باید با کار فرهنگی و استدلالی مکتب حاج قاسم را با هنر نمایش و نمایش تبیین و عرضه کنیم، گفت: زبان منطق : در ادامه پویش، ابعاد و زوایای پنهان زندگی مو قاسم باید پرداخته و به مردم ارائه شود.

وی افزود: باید شرایط اجرای شهری قطعات را در قالب کارگاهی فراهم کنیم تا مردم بهتر بتوانند حاج قاسم را ببینند و بشناسند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه در این کارگاه شاهد جوانان مستعد بودم، جوانان شهرستان از کودکان مستعدی هستند که باید توسط نهادهای مختلف حمایت و آموزش داده شوند، تصریح کرد: ام او مجموعه ای برای جوانان با عنوان «تئاتر مردمی بچه های مسجد» و یک برنامه 9 ساله در قالب سه برنامه سه ساله نوشت. ام.

زارعی افزود: این طرح ها را به حوزه هنری اطلاع رسانی می کنیم و بحث های آموزشی، تولید و تربیت بچه ها و ساخت نمایش را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 90 قطعه برای «تئاتر فولکلوریک بچه های مسجد» ساخته شده است، یادآور شد: در این راستا مسابقه نمایشنامه نویسی «گلدسته ها» را نیز برگزار کرده است. ام.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم نسل جدیدی از تئاتر فداکار و انقلابی را زیر نظر «تئاتر بچه‌های مسجد» پرورش دهیم.

زارعی با اشاره به اینکه در عرصه تربیت نیرو از تئاتر فداکار و انقلابی غافل شده ایم، گفت: کادر زیادی تربیت کردیم، آمدند در سینما و تئاتر کار کنند و بعد غفلت کردیم و توان لازم را تربیت نکردیم. سینما یا تلویزیون و تئاتر.» جبهه فرهنگی پیش روی ما عرصه را در دست گرفته و چیزهایی را به جامعه آورده است که نظام فرهنگی کشور ما نمی خواهد.

او گفت: “ما می خواهیم یک ساختمان دیگر در تئاتر ایجاد کنیم.” در هنرهای نمایشی نظام فرهنگی کشور مد نظر است. ریختن بودن.

دکمه بازگشت به بالا