رویدادها

خسارت 4 هزار و 500 میلیارد تومانی سیلاب به کرمان/مشکلات در این مناطق ادامه دارد

رویداد برتر/ کرمان ستاد مدیریت بحران اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده را بررسی کرد.

آیت الله موسوی مصطفی صبح امروز در مرکز مدیریت بحران استان کرمان گفت: برآورد می شود سیل 28 دی ماه 4500 میلیارد تن به زیرساخت ها و بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه 38 درصد خسارت سیل به بخش کشاورزی وارد شده است، خاطرنشان کرد: سیل اخیر 1700 میلیارد تن برای کشاورزی و 2800 میلیارد تن برای بخش زیربنایی ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با یادآوری اینکه سیل در نیمه اول دی ماه 2800 میلیارد تومان در استان کرمان خسارت وارد کرد، تصریح کرد: برخی دستگاه های اجرایی در مناطق سیل زده مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: باید سهمیه سوخت ویژه به مناطق سیل زده داده شود و هزینه آن تضمین شده است.

رودبار جنوب در شرایط اضطراری

پرورش فرماندار رودبار جنوب نیز در این نشست گفت: 66 روستا امدادرسانی شده و تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی بازگشایی شده و مشکل آب در اکثر مناطق حل شده که فقط چند نقطه با ما روبروست. در این راستا یک تانکر آب برای این مناطق در نظر گرفته شود.

وی از برآورد اولیه دو هزار میلیارد تومان سیل در این شهرستان خبر داد و افزود: خوشبختانه در حال خروج از وضعیت اضطراری هستیم.

فرماندار رودبار جنوبی با بیان اینکه باید هر چه سریعتر بازسازی سرویس های بهداشتی انجام شود، از مشکلاتی که وجود داشت صحبت کرد.
وی ادامه داد: پس از وقوع سیل برخی از دام ها به دلیل کمبود خوراک تلف می شوند که توجه ویژه به این موضوع را می طلبد.
پرورش گفت: با توجه به اینکه 16 روستا در منطقه تالاب جازموریان در مسیر سیلاب قرار دارند و زمینی برای سکونت وجود ندارد، ایجاد کمپ در این منطقه ضروری است، هرچند تلاش ما بر این است که این روستاها خالی از سکنه نشوند. ” چاه های کشاورزی و کانال های تخریب شده نیز باید هر چه زودتر بازسازی شوند.

وی افزود: نیروهای ارتش و سپاه در حال تعمیر و ساخت سیلاب در این منطقه هستند.

90 درصد پمپ بنزین های قلعه گنج بدون سوخت کار می کنند

شهسواری فرماندار قلعه گنج با بیان اینکه دو پل تخریب شده در این شهرستان بازسازی می شود، بیان کرد: سیل به 33 پل آسیب رسانده است که در حال بازسازی هستیم و سیل بندهای حاجی آباد نیز مرمت می شود. و روستاهای چراغ آباد انجام شد.

وی از مشکل سوخت در شهرستان قلعه گنج گفت و گفت: 90 درصد پمپ بنزین های این شهرستان سوخت ندارند و این مشکل ناشی از حمل و نقل است.

فرماندار قلعه گنج با تاکید بر لایروبی هلیل رود اعلام کرد: در این شهرستان هزار هکتار از اراضی گندم زیر آب رفته است.

فرماندار شهرستان عنبرآباد در این جلسه کمبود لودر، فرونشست و تخریب سیل بندها را از مشکلات این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: لایروبی رودخانه ها باید در اسرع وقت انجام شود.

روح الهی مدیرکل مرکز اجرایی استان امام کرمان نیز در این نشست گفت: سه اکیپ تعمیرات در منطقه حضور خواهند داشت و هفته آینده 500 دستگاه لوازم خانگی و هزار دام را در منطقه سیل زده توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا