خبرهای کلی

سلاح های آمریکایی در راه عربستان و امارات

این قرارداد می گوید که این قرارداد شامل فروش جت های جنگنده F-16 و تجهیزات مربوطه به اردن با هزینه تخمینی 4.21 میلیارد دلار است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده درخواست اردن برای خرید 12 جنگنده F-16، تجهیزات هدف گیری رادیویی و مهمات مربوطه از جمله تجهیزات موشک های هدایت شونده را تایید کرد. لاکهید مارتین جت های جنگنده را به اردن تحویل می دهد.

ایالات متحده همچنین 23.7 میلیون دلار تجهیزات و امکانات در اختیار عربستان سعودی قرار می دهد تا سامانه های موشکی خود را ارتقا دهد.

پنتاگون اعلام کرده است که تاد در عربستان سعودی تجهیزات و دستگاه ها را به سیستم های موشکی متصل و ارتقا خواهد داد. در همین حال، ایالات متحده با فروش 30 میلیون دلار قطعات سیستم موشکی هاوک به امارات موافقت کرده است.

پنتاگون به کنگره هشدار داده است که این تجهیزات به سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن فروخته خواهد شد.

این اطلاعیه ها علیرغم تایید وزارت امور خارجه حاکی از امضای قراردادها یا پایان مذاکرات نیست.

پیش از این وزیر دفاع آمریکا طی گفتگو با وارث تاج و تخت امارات از تصمیم واشنگتن برای اعزام جنگنده های نسل پنجم به منطقه برای کمک به امارات برای مهار تهدیدات خبر داده بود.

در طول این گفتگو، آستین اقدامات مختلف وزارت دفاع ایالات متحده برای حمایت از امارات متحده عربی، از جمله اطلاعات، همکاری دفاع هوایی، و استقرار ناوشکن یو اس اس کول در ابوظبی را بررسی کرد.

وزیر دفاع همچنین به وارث تاج و تخت امارات اعلام کرد که جنگنده های نسل پنجم را برای مقابله با تهدیدات کنونی به امارات خواهد فرستاد.

به گزارش رسانه های یمنی، اخیرا امارات حملات خود به یمن را تشدید کرده و گردان های «الامالقا» (غول پیکر) تحت امر خود متشکل از گروه های سلفی، تکفیری و داعش را برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

امارات متحده عربی نیز با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب های سرزمینی خود به شبه نظامیان یمنی، تجاوزات خود را تشدید کرده است.

این کشور با کمک عربستان، امارات و بحرین، آمریکا و رژیم صهیونیستی در 26 آوریل 2015 ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و سعی کرد عبدالمنصور هادی رئیس جمهور مستعفی و متواری را بازگرداند. یمن با وجود حملات تمام عیار و محاصره زمینی، دریایی و هوایی، نزدیک به هفت سال است که نتوانسته به هیچ یک از اهداف تهاجمی خود دست یابد.

با گذشت زمان، ائتلاف به دلیل شکست های گسترده نیروهای مردمی یمن فروپاشید و امروز تنها عربستان سعودی و امارات متحده عربی با یمنی ها با آمریکا می جنگند.

دکمه بازگشت به بالا