هنر و فرهنگ

طلاب آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند/امروز روح مقاومت در زندگی طلبه‌ها ضعیف شده است

رویداد برتر/ خراسان رضوی سخنگوی ولی فقیه خراسان رضوی با بیان اینکه امروز دانش آموزان آسیب پذیرترین افراد جامعه در زندگی هستند، گفت: بر همین اساس تلاش می کنیم این محرومیت را به حداقل برسانیم.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه 2 اسفندماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت دانشجویان و خانواده های طلاب گفت: امروز مقاومت در زندگی طلاب نسبت به گذشته ضعیف شده است. در دوره های گذشته موفقیت های زیادی در مقاومت در زندگی بزرگسالان حاصل شده است اما این ضعف در مقاومت در زندگی دانش آموزان جوان نیز مشهود است. در واقع اکنون این روحیه مقاومت در دانش آموزان ضعیف شده است در حالی که در گذشته هیچ دانش آموزی زندگی خود را با دیگران مقایسه نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن به عنوان یک معیار ارزشی در خانواده ها شناخته می شود، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره که در واقع بزرگترین وسیله قدردانی از قرآن است، اهتمام ویژه ای به خانواده های دانش آموزان در نماز هشتم داشته باشد. .

علم الهدی افزود: امیدوارم این اقدام مورد رضای خداوند همراه با محبت خاص دعای اینجانب ضامن سعادت و سلامتی عزیزان باشد.

وی ادامه داد: مطمئناً همه نگران آینده عزیزان و فرزندانشان هستند. خانواده های شرکت کنندگان این جشنواره موفق به کسب این امتیاز بالای قرآن خوانی و قرآن شناسی شدند و در پایان جشنواره با عنایت خاص امام رضا (ع) خود را وقف آن کردند. اگر کسى موفق شود معشوق خود را به نماز هشتم بسپارد، معلوم مى شود که سعادت و سعادت در زندگى مادى و اخروى در ارتباط با آينده او تضمين مى شود و اين حداقل نتيجه اين عيد است.

علم الهدی تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان یک نیاز اساسی هم در زندگی خانوادگی و هم در زندگی اجتماعی با آن مواجه هستیم بحث مقاومت است. در واقع مقاومت در زندگی اولین است. اگر یک کشیش و یک دانش آموز بخواهند در زندگی موفق باشند، در صورت داشتن یک خانواده منزلت به آن موفقیت در زندگی دست خواهند یافت. این به معنای داشتن همسر و فرزندانی است که خود را با فرهنگ و زندگی روحانی تطبیق می دهند و در برابر سختی های این نوع زندگی مقاومت می کنند. بنابراین در زندگی خانوادگی دانش آموزان حرف اول را در مقاومت می زنند.

وی خاطرنشان کرد: «کسانی که در جستجوی خود موفق بودند، خانواده‌هایشان مقاومت کردند. یعنی زن و فرزندی بگیریم که در تمام مسائل مربوط به بیوپیسم زندگی می کردند، اما بر خلاف کسانی که چنین خانواده ای نداشتند، در زندگی درآمدی خود شکست خوردند و نتوانستند در حوزه اعتباری موثر باشند. به دنبال آنها حتی نتوانستند با تمام استعدادهای خود در عرصه علم و دانش، حتی یک قدم برای انتشار این دانش در جامعه بردارند.

مقام معظم رهبری خراسان رضوی فرمودند: قرآن شما عزیزان در جستجو موفق خواهد بود زیرا نقش آفرینی اصلی مربوط به فرهنگ قرآنی تولید و مقاومت است. بنابراین بزرگترین اثر محبوب شدن در قرآن ضامن کهانت و پیشرفت در این عرصه است.

وی افزود: با توجه به تحولات سیاسی در زندگی اجتماعی، ما در توسعه سیاسی و اجتماعی خود با حرف اول مخالفیم. پس اگر جامعه ما در مقابل هر طغیان استکبار ایستادگی کند، انقلاب ما به جایی می رسد که باید باشد و عزت اسلام و مسلمین به نقطه ظهور می رسد. اما اگر مقاومت را از جامعه خود می گرفتیم، این مهم اتفاق نمی افتاد.

علم الهدی اعلام کرد: اگر مریدی خود را وقف امام زمان (BLV) نکند، بدبخت ترین مخلوق خداوند است. کشیشی را نباید یک شغل تلقی کرد. کسی که با چنین دیدگاهی وارد این حرفه می شود، وقت و استعداد خود را تلف می کند. بنابراین، توسعه مقاومت در جستجوی زندگی، رمز موفقیت در جستجوی زندگی است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مقاومت عامل پیشرفت ماست. بنابراین هر چه در هر زمینه ای مقاومت بیشتری داشته باشیم، موفق تر خواهیم بود. آنچه به میدان مقاومت می‌رود قرآن است. هر چه از قرآن دورتر باشیم از جریان مقاومت دورتر هستیم.

وی در جمع خانواده های حاضر در این جشنواره گفت: در حال حاضر فرهنگ قرآنی به عنوان یک نعمت ارزشمند الهی در خانواده های آنان رسوخ کرده است و همچنان جای توسعه بیشتر این مهم وجود دارد تا توفیقات لازم در این مسیر تضمین شود. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا