خبرهای کلی

فیروزه پس از اطلاع از متاهل بودن نامزدش، خودکشی کرد

فیروزه پس از چند ماه ملاقات با رامین در ایرلاین تحت کنترل خود آشنا شد. فیروزه پرونده را پیش رامین می برد. یکی دو روز بعد زن و شوهر سالمند به محل کار فیروزه می روند و خود را پدر و مادر رامین معرفی می کنند و می پرسند. فیروزه سوال را با خانواده اش مطرح کند. فیروزه برای آشنایی بیشتر او را به شام ​​دعوت می کند.

پس از اطلاع خانواده‌ها از رابطه این دو، تصمیم می‌گیرند تا چند ماه با هم رابطه داشته باشند تا بیشتر با هم آشنا شوند و برای ازدواج آماده شوند، از این رو خانواده رامین حضور دارند. رامین در شهر روزگاری مهمان خانواده فیروزه بود.

چند ماه بعد خانواده فیروزه از دخترش می خواهند که در مورد مراسم رسمی خواستگاری و سایر تشریفات با رامین صحبت کند. رامین مشکلی را به پدر و مادر فیروزه اطلاع می‌دهد که حل آن دو هفته طول می‌کشد و شرایط مناسب را فراهم می‌کند.

مادر فیروزه ای: بیش از دو ماه است که رامین دو هفته فرصت دارد و در این مدت رفت و آمد رامین به خانه ما کم شده و فیروزه اغلب تا نیمه شب خانه بوده و هر بار که زنگ می‌زدم می‌گفت رامین هست، من و پدرش مخالفت کردیم. در ادامه این شکل از رابطه، این تناقض مرا بر آن می دارد که به طور خلاصه به دختر و پدر و پدر این شرط را بگویم که اگر خانواده رامین ماه آینده به او پیشنهاد ازدواج ندادند و به او اعتماد نکردند، فیروزه حق ادامه رابطه را ندارد. همسرم آن شب بدون اینکه فیروزه متوجه من شود گفت که به محل کار رامین بروم و مستقیم با او صحبت کنم… پسری پنج تا شش ساله را دیدم و فکر کردم: «خانم جوان خواهر رامین است که از شهر بیرون آمده است. برای مراسم و من مجبور نیستم با رامین صحبت کنم.»،چند قدمی آژانس نبودم که یادم اومد … دفتر دو ساعتی تعطیل بود و کلی خوش گذشت تا اینکه رامین و دختر و دختر از آژانس رفتند تا بفهمن کجا زندگی میکنن و چیکار کنن. من تحقیقات محلی را دنبال کردم. شبی که فیروز زودتر از شب های قبل به خانه آمد و اعلام کرد که خانواده رامین از شهر خارج شده اند، خیالم راحت شد که حدس من درست بود. بدهی برای بررسی همسایگان و مشاغل محلی …

تفاوت آدرس پرونده فیروزه با مکانی که مادرش می گوید رامین زندگی می کند باعث نگرانی و شک مادرش شده است. در پاسخ به سوالات مادر فیروزه، اهالی و کسبه می گویند فردی که به دنبال او بود، مردی متاهل است! مادر فیروزه بلافاصله به محله ای می رود که فیروزه آن را محل سکونت رامین می داند. هیچ کدوم از آدمای اونجا رامین را ملاقات کن

مادر فیروزه با ذوق و شوق فراوان به خانه می رود و قبل از رسیدن به خانه به فیروزه زنگ می زند تا بعد از تعطیلات هر چه زودتر به خانه بیاید. با حضور رامین در لابی ساختمانی که رامین وارد شد حضور خواهند داشت. در آن روز با همسر و دخترش.

سرایدار همزمان با حضور در سرسرای ساختمان علت حضور مادر و دختر را جویا می شود و با اشاره به اینکه معمولاً مادر و پدر همزمان با سرویس نوزاد می رسند که نشان می دهد دکمه برای تایید آسانسور روشن شد.

گزارش پلیس 110: پس از تماس تلفنی مامور هویت فیروزه در گشت خیابان شماره 2 … وارد ساختمان الف شد، خانم مدعی شد که آقای رامین … چند ماه پیش با پدر و مادرش به خانه اش رفته است. یک خواستگار.خانواده اش سفر کردند.به خانه آقای رامین هم که در خیابان سخوتی 14 است رفت.

آقای رامین … ضمن تکذیب اظهارات خانم فیروزه اعلام می کند که هرگز این خانم را ندیده و از او بی خبر است و هرگز در خیابانی که خانم فیروزه در آن است حضور نداشته است … ضمناً اعلام می کند که پدر و … مادرش فوت کرده است و به نقل از زنی که در لابی ساختمان با دختری پنج تا شش ساله حضور دارد، اعلام می کند که زن و فرزند دارد!

در طول مسیر مادر و دختر در سکوت کامل تا رسیدن به خانه اشک ریختند. برای دادن درس درست و دقیق به این یاغی و یاغی که نمیداند که …

پدرفیرزه: آن شب خیلی زودتر از همیشه فیروزه وارد اتاق خوابش شد و به مادرش گفتم بهتر است زود بخوابیم تا فردا صبح برویم پلیس تا بفهمیم اما فکر و خیال در چشمانم غالب شد. برخاستم و با صدای الله اکبر اذان از مسجد محل شست وشو کردم و با شنیدن صدای ناله از اتاق فیروزه ای به همسرم زنگ زدم…

با صدای فریاد مادر فیروزه ای رنگش وارد اتاق خوابش شدم که بسته خالی قرص را کنار تخت که در خون بود دیدم عقلم را از دست دادم.

کارشناس پزشکی قانونی در این گزارش علاوه بر تایید علت مرگ بر اثر خودکشی، دریافت که بر خلاف ادعای والدین متوفی، متوفی باکره نبوده و زمان تقریبی سقط جنین کمتر از یک ماه است.رامین به اتهام زنای محصنه و محرومیت از باکرگی به موجب ماده ۶۵۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار گرفت. این دروغ توسط پدر و مادر رامین معرفی شد. این نکته مبهمی در ادعای پدر فیروزه بود. بهترین مصداق آن زمانی است که دیگری با محلول مهلک نوشیدنی را مسموم می کند، هرکس مشروبی را به قصد کشتن دیگری مسموم کرده باشد عامل قتل است و طبق قاعده سببیت مستحق مجازات است. طبق قواعد حقوق جزا علت تامه یا عامل اصلی جنایت علیه رامین در واقع (اگرچه رفتار رامین باعث این آسیب روحی به فیروزه شد) زمان آن فرا رسیده است که سیاست جنایی کشور به چنین موضوعی دست بزند تا راهکار مناسبی برای مقابله با این رفتارها اندیشیده شود.

شرح:
ماده 658 قانون مجازات اسلامی می گوید: اگر باکره از باکره محروم نشود، زن مستحق مهریه است.

قاعده تسبیب یکی از قواعد فقهی است که در قانون مجازات اسلامی برای رسیدگی به سقط جنین (مواد 623 و 624)، قتل غیر عمد (ماده 616) و باب ششم قانون مجازات اسلامی 492 تا 536 مقرر شده است. ، مصادیق حکم تسبیب در جنایت.

* وکیل

دکمه بازگشت به بالا