هنر و فرهنگ

«نقد نظریه دین مارکس» در بازار کتاب

کتاب «نقد نظریه دین مارکس» نوشته کریستین آکگبو با ترجمه فتح آباد ابوالفضل منتشر شد.

به گزارش رویداد برتر، این کتاب به قیمت ۲۲ هزار تومان توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

مقدمه کتاب بر کتاب توسط متفکر نیجریه ای کریستین اوکگبو است که به عنوان استاد تمام در دانشگاه کالابار، دروسی مانند جامعه شناسی دین، الهیات رهایی بخش و اخلاق مسیحی را تدریس می کند. او مقالات متعددی در زمینه های ذکر شده در بالا نوشته است، از جمله ترجمه مقاله «ارزیابی انتقادی نظریه کارل مارکس در مورد دین».

فتح آبادی، مترجم کتاب، درباره اهمیت دیدگاه اوکگبو در نقد نظریه مارکس اظهار داشت: ممکن است و یکی از مصادیق مصرف، خواندن آثار مکتوب است. بنابراین، تفسیرهای متفاوت از متن حاضر توسط افراد مختلف و نیز اهمیتی که به هر بخش در نقد نظریه مارکس قائل شده‌اند، پاسخ مناسب‌تر و البته کامل‌تری به نظر می‌رسد. به سوال بالا

وی افزود: یکی از دلایل اصلی ترجمه این اثر، ماهیت خود متن اصلی است که به دلیل محدودیت های مقاله علمی، نسبتا جامع و از جنبه ها و زوایای مختلف عقیدتی، جامعه شناختی، روش شناختی، فلسفی، الهیاتی و … به نقد نظریه های مارکس در مورد دین می پردازد. دلیل اصلی دیگر این بود که مار ایکیبو و مالکوم همیلتون، نویسنده جامعه شناسی دین، یکی از منابع اصلی آموزش در جامعه دانشگاهی ایران در این زمینه، به ویژه از نظر دیدگاه مارکس در مورد دین هستند. شما باید تمرکز کنید. نقدهای پراکنده آثار او یا دیدگاه مارکس از دین به عنوان یک نظریه را در نظر بگیرید.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل عمده ترجمه این اثر این بود که در جامعه دانشگاهی ایران بین باورهای عمومی درباره دیدگاه جامعه شناسان دین از یک سو و قرائت و تفسیر okegbo از سوی دیگر تفاوت هایی وجود داشت. به عنوان مثال، دورکیم مشاهده می‌شود که تفاوت‌ها و تناقض‌های آشکاری در برداشت و تفسیر اوکگبو توسط اکثر و نه همه اساتید جامعه‌شناسی دین در دانشگاه‌های ایران وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا