خبرهای کلی

همه چیز در مورد طرح جهش ملی مسکن در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

گفت وحید کرم الهی بگو وی با اشاره به اجرای طرح ملی جهش مسکن در لرستان، به خبرنگار آنلاین گفت: یکی از نیازهای مهم جامعه امروز ما بحث مسکن است و در حال حاضر درصد قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف مسکن، اجاره و مسکن می شود. “

طرح جهش ۸۸ هزار واحدی تولید مسکن برای لرستان

وی گفت: مردم به دلیل شرایط خاص اقتصادی دچار مشکل شده اند که برای کاهش این مشکلات، قانون جهش مسکن در سال جاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در 24 شهریورماه به دولت ابلاغ شد.

اداره کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در راستای اجرای قانون جهش مسکن، نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است، تصریح کرد: لرستان نیز استانی با نیازهای ویژه است. آه تو این چیزی است که او شروع کرد.

کرم الهی با اشاره به سهمیه های در نظر گرفته شده برای استان در این زمینه ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده توسط اداره مسکن، نیازمند تامین و حمایت زمین برای لایه ها و متقاضیان واجد شرایط پیش بینی هستیم. در چهار سال به 88000 خانه می رسد.

پالایش 51 هزار متقاضی

وی با تاکید بر اینکه در همین رابطه سامانه «سمان» از اوایل آنلاین ماه سال 1400 به عنوان طرح جامع حمایتی مسکن شهرهای لرستان بازگشایی شد، افزود: البته این سامانه از ابتدا برای چهار شهر خرم آباد برقرار بوده است. پلدختر کودشت و الشتر بازگشایی نشد که در 9 اکتبر انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ثبت نام از متقاضیان در تمامی شهرستان های استان با حریم ملی آغاز شده است و تا 15 بهمن ماه حدود 95 هزار نفر در شهرستان های استان ثبت نام کرده اند.

کرم الهی ادامه داد: همزمان با ثبت نام، وضعیت متقاضیان در حال رصد و روشن شدن است و تاکنون حدود 51 هزار ثبت نام کننده واجد شرایط هستند، اما این به معنای تکمیل شفاف سازی نیست. برای آنها پیامک ارسال می شود: «این به ادارات اداری و ادارات کل راه و شهرسازی ارسال می شود.

اعطای زمین به 40 درصد متقاضیان

وی با تاکید بر اینکه کارکنان اداره کل راه و شهرسازی نیز حداقل تا پنج سال وضعیت شهر را به صورت فیزیکی بررسی خواهند کرد، گفت: تا امروز 51 هزار نفر پالایش شده و مساحت زمین مورد نیاز برای این تعداد 820 نفر است. هکتار.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: با تلاش های صورت گرفته از زمان شروع پروژه گروه های کاری تامین زمین ویژه ما و بسیاری از گفتگوهای ما با اداره کل منابع طبیعی، اداره اسناد و املاک، شورای مسکن و … تا به امروز تقریباً 330 هکتار زمین معادل 40 درصد زمین مورد نیاز است. برای ثبت نام ها شناسایی و ارائه کرده ایم.

کرم الهی بیان کرد: این 330 هکتار زمین با واگذاری و تبدیل اراضی ملی، مساحت اضافی دستگاه های اجرایی، اراضی غیرمتعارف دریافتی برخی از دستگاه ها در سال های گذشته و غیرحضوری از منابع طبیعی در محدوده شهری تامین شد. ساخته شده و در مراحل مختلف طرح هایی در دست اجراست، قراردادهای برنامه ریزی جداگانه، مطالعات منعقده توسط مشاوران شهرسازی ژئوتکنیک و برنامه ریزی شهری در حال انجام است.

پرداخت تسهیلات صاحب و توانبخشی شهری

وی افزود: برای رفع کمبود اراضی با مبادله اراضی دولتی در محدوده شهری، مناطق مازاد و توسعه نیافته سایر ارگان ها و عرصه های ملی در محدوده شهری اقداماتی انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه در راستای اجرای طرح جهش مسکن به شهرستان های استان در خصوص استفاده از امکانات خود مالکی اطلاع رسانی شده است، گفت: این افراد می توانند با یک ساختمان از این تسهیلات استفاده کنند. اجازه و اجازه».

کرم الهی در ادامه با بیان اینکه متقاضیان با تسهیلات دولت در این منطقه در مناطق فرسوده نیز ثبت نام کرده اند، ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری سهمیه پرداختی در سال جاری 1600 واحد است. نیمی از این تعداد و حدود 800 واحد دارای 9.5 درصد امکانات و نیمی دیگر خدمات مهندسی و …

چالش کمبود زمین در شهرهای مختلف

وی گفت: نهضت ملی مسکن بر اساس نیازهای واقعی و اساسی جامعه ما شکل گرفته است و از سوی دیگر صنعت مسکن و فعالیت در حوزه مسکن فعالیت های کارآفرینی، تولیدی، اقتصادی و فعالیتی محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه موانع موجود در استان برای اجرای این طرح عمدتاً در تامین زمین و مشکلات اقتصادی دو حوزه اصلی جامعه هدف و متقاضیان مسکن است، افزود. بقیه شهرها با کمبود شدید زمین مواجه هستند که این روند را کند می کند و بحث تامین زمین نیز پیچیده و دست و پا گیر است.

کرم الهی گفت: آماده سازی سایت باید از محل متقاضیان یا تسهیلات بانکی انجام شود که خود متقاضیان باید بعداً به صورت اقساطی پرداخت کنند، این هزینه ها برای متقاضیان کمی دست و پا گیر است.

وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت های وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و… اجرای روند ساخت و ساز و طرح ملی مسکن برای تسهیل در اجرای پروژه های عمرانی کشور اجرایی شود. شرایط. برای افزایش سرعت.”

دکمه بازگشت به بالا