ورزش

هنگام‌پور: نبود یخچالی نظم تیم را دچار مشکل می‌کند/ لیگ باعث شیوع کرونا شده است

کارشناس بسکتبال ایران از نبود یخچال در دو دیدار قبل از تیم ملی ابراز نگرانی کرد و همچنین از برنامه ریزی مسابقات لیگ انتقاد کرد.

رضا هنگام پور در گفت وگو با رویداد برتر، درباره شرایط حضور تیم بسکتبال ایران در دو دیدار آینده در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2023 توضیح داد: ابتدا برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و برای تیم ملی امیدوارم. می تواند به نتیجه قابل قبولی دست یابد. به نظر من شرایط کلی تیم ملی خوب است و باید با دو برد از این پنجره عبور کنیم.

وی درباره کمبود نفراتی مانند بهنام یخچالی نیز توضیح داد: البته غیبت او می تواند مربیان را برای مدتی در بند نگه دارد اما او بازیکنی است که می تواند در دفاع و حمله به تیم ملی کمک زیادی کند. نبود یخچال آزاردهنده و بر هم زدن نظم تیم ملی خواهد بود.

کارشناس بسکتبال ایران گفت: البته باید در نظر داشت که همه بازیکنان ما از مسابقات لیگ در اردوی تیم ملی حضور داشتند که کمک بزرگی به کادرفنی است. همه در شرایط بدنی کاملی هستند، فقط هماهنگی و تمرینات تاکتیکی لازم بود که به تیم زمان آماده سازی خوبی داد. امیدوارم شرایط تیم با حریف خوب باشد.

هنگام پور درباره عوارض احتمالی غیبت به دلیل بیماری تاج گذاری و تاثیر آن بر عملکرد تیم ملی نیز گفت: فکر می کنم زمان کافی بود و ما تیم های لیگ برتری هم در لیگ با این مشکل مواجه بودیم که در نهایت به پایان رسید. هفته ها برای بازیکنان طول کشید.” برای 80-70٪ آماده شوید.

وی با انتقاد از برنامه ریزی انجمن برای مسابقات لیگ گفت: نزدیک به دو هفته است که با تیم کامل تمرین می کنیم و ماندن مسابقات در سالن (ترک) مشکلات زیادی را برای تیم ها ایجاد کرده است. در سالن آزادی تمرینات فشرده تیم های مختلف و برنامه های فشرده رقابتی باعث شد تا تیم های زیادی دچار بیماری عروق کرونا ویروس قلب شوند.

هنگام پور افزود: تیم ما در تهران تست مثبتی نداشت اما تمرینات ما بعد از تمرین تیم دیگری بود که بعد از آن تست ها مثبت شد که نشان می دهد برگزاری متمرکز مسابقات مناسب نیست. وی ادامه داد: بهتر است مسابقات رفت و برگشتی برگزار شود تا برنامه تمرینی و مسابقات تیم ها فشرده نباشد تا بیماری به همین صورت گسترش یابد، امیدوارم برای سال آینده برنامه خوبی داشته باشید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا