اقتصادی

وزن بسته‌بندی محصولات براساس عددهای روتین باشد

رویداد برتر/ بوشهر رئیس سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده گفت: در بسته‌بندی محصولات، وزن‌دهی بر اساس اعداد روتین باشد و از بسته‌بندی‌های 800 و 900 گرمی به شدت پرهیز شود.

عباس تابش در نشستی در مرکز تنظیم بازار بوشهری گفت: دولت با مردمی که از جیب خود بیرون می آیند مقابله می کند و انتظار می رود کنترل واحدهای بسته بندی را تشدید کند.

وی تصریح کرد: وزن بندی در بسته بندی ها بر اساس اعداد روتین تعیین شود و از بسته بندی های 800 و 900 گرمی اکیدا خودداری شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ادامه داد: در مورد کالاهای پرمصرفی مانند شکر در عرضه فله دقت شده و بسته‌بندی لازم باید انجام شود، واحد بسته‌بندی باید حق را به دست آورد، اما اسراف و فرصت طلب نباید اسراف می کنند.

تابش گفت: “جهان به سمت یک سیستم نظارت هوشمند حرکت کرده است که نیاز به توجه بیشتری برای تنظیم بازار دارد.”

وی ادامه داد: برای نظارت دقیق و همه جانبه بر بازار استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در دستور کار قرار دارد که باید هماهنگی لازم برای تنظیم قیمت کالاها و بستن معاملات انجام شود. با فروش مجدد.”

رئیس سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده گفت: اهمیت قیمت کالا در این است که رئیس‌جمهور از این طرح به‌عنوان برنامه دولت یاد کرد که برای شفاف‌سازی فرآیند اجرا شد. در مورد حمل و نقل و توزیع کالا، «انتظار می رود حمل و نقل و توزیع کالا با این طرح همکاری کند.

تابش ادامه داد: در آیین نامه جدید 84 هزار قلم کالا مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شده است که قیمت بسیاری از اقلام بدون نظارت و قیمت گذاری بین 10 تا 65 درصد افزایش یافته است.

کالاهای اساسی باید در شهرک های گردشگری بوشهر تامین شود

استاندار بوشهر در این دیدار جمعیت استان را یک میلیون و 260 هزار نفر با احتساب جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری مهاجر دانست و فصل کار در استان بوشهر در حوزه های مختلف کشاورزی، تولید و ساخت و ساز را حداقل به همین میزان اعلام کرد. . 100000 نفر این استان با 1.5 میلیون جمعیت در حال رشد است.

احمد محمدی زاده از ورود گردشگران به استان بوشهر خبر داد و گفت: طی 40 روز آینده حداقل 8 میلیون گردشگر و مسافر به استان بوشهر می‌آیند و محدودیت‌های گردشگری در تعطیلات برای کاهش ابتلا به تاج مرتفع خواهد شد. پیش بینی می شود روزانه 200 هزار نفر وارد استان بوشهر می شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان های گناوه و دیلم دیروز پذیرای گردشگران از نقاط مختلف بودند، گفت: برای نگهداری و تامین کالاهای اساسی در شهرک های گردشگری استان بوشهر باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه فکری برای انبار کالا برای جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری است، خاطرنشان کرد: برای تهیه و حمل کالاها و محصولات مورد نیاز مردم نگران نباشید.

محمدی زاده بر لزوم عرضه میوه و تره بار ویژه نوروزی تاکید کرد و تصریح کرد: صادرات برخی کالاها از جمله آرد از استان بوشهر ممنوع است و باید در این زمینه با دلالان، متخلفان اقتصادی و گرانفروشان قاطعانه برخورد شود.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بعد از عید نوروز آغاز می شود، تاکید کرد: هم اکنون باید اقدامات لازم در زمینه تهیه گوشت مرغ از جمله مرغ تخمگذار در مرغداری ها انجام شود تا برای تهیه مرغ مشکلی ایجاد نشود. گوشت تا آن زمان

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در توزیع کالاهای اساسی در مغازه های مورد نظر خاطرنشان کرد: اجناس و محصولات مورد نیاز مردم باید سریعاً توزیع شود.

محمدی زاده با بیان اینکه کالاهای اساسی در استان بوشهر به درستی ذخیره شده است، بیان کرد: متولی تنظیم و عرضه کالاهای بازار اعم از ذخیره سازی، توزیع و جبران کمبودها بر عهده مدیر است. مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و نظارت بر بازار از جمله نظارت مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مسئولیت کنترل، مدیریت متخلفان و کلاهبرداران را بر عهده دارد.

وی شهرداری ها را در راه اندازی میادین میوه و تره بار و تعیین و نظارت بر قیمت محصولات در این میادین مقصر دانست و تصریح کرد: باید در رسیدگی ها تسریع کنند و حکم صادر کنند.

در جریان اجرای قیمت تولیدکننده، قیمت برخی کالاها در بوشهر کاهش یافت

رئیس سازمان صمت استان بوشهر نیز در این نشست گفت: قیمت رب، سس و کمپوت 11 درصد و نوشابه یک و نیم لیتر 10 درصد کاهش داشته است.

سیدحسین حسینی با بیان اینکه در بطری های نیم و نیم لیتری آب معدنی نیز حدود 22 تا 23 درصد کاهش و برای سس مایونز 450 گرمی 7.5 درصد کاهش داشتیم، اظهار داشت: کاهش قیمت در حدود 22 تا 23 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر 17 قطعه در فهرست بهای تولیدکننده قرار گرفت و دستورات لازم را برای درج قیمت دریافت کردند.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر تصریح کرد: این مهم در گروه آب های معدنی و نوشابه ها طی نظارت بر کالاهای مشمول قیمت تولیدکننده محقق شده است.

حسینی ادامه داد: در رابطه با کالاهایی که از قبل وجود داشت، می‌توان آن‌ها را تا زمان اتمام موجودی آن‌ها مانند گذشته حمل کرد.

وی گفت: طی مذاکرات نظارت بر بازار، تعداد بازرسی ها در 11 ماهه امسال 75 هزار و 219 مورد بوده که در این مدت 3 هزار و 530 پرونده تخلف وصول شده است.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر گفت: 13 هزار بازدید برای مبارزه با قاچاق کالا انجام شده و 158 دقیقه ثبت شده است.

حسینی همچنین در رابطه با راه اندازی سامانه 124 اظهار داشت: سامانه تلفنی 124 به عنوان سامانه شکایات مردمی در شهرستان های مرکز استان متمرکز است و گزارش های مردمی در مرکز استان ثبت و به شهرستان ارسال می شود. نیروها تحقیق و بررسی..

وی افزود: در گزارش های دریافتی در خصوص بخش کشاورزی، نامه هر روز به گروه جهاد کشاورزی گزارش می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا