خارجی

پوتین: ما خواهان جنگ نیستیم/ کرملین: در حال بازگراندن برخی نیروها هستیم

رئیس جمهور روسیه گفت که اگر مسکو خواهان جنگ در اروپا بود، روند مذاکره را پیشنهاد نمی کرد.

آیا ما خواهان جنگ (در اروپا) هستیم؟ به گزارش رویداد برتر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در کرملین گفت. البته که نه. – به همین دلیل پیشنهادهایی برای روند مذاکرات ارائه کرده ایم.

او گفت: «آنچه امروز در دونباس اتفاق می افتد نسل کشی است. ما باید تمام تلاش خود را برای حل مناقشه دونباس بر اساس توافقات مینسک انجام دهیم.

پوتین با اشاره به اینکه صدراعظم آلمان در مورد روسیه عمل گرا (عمل گرا) بود، گفت: ما در مورد وضعیت اوکراین صحبت کردیم و شکی نیست که کی یف از تعهدات خود طفره می رود.

رئیس جمهور روسیه افزود: ما می خواهیم موضوع الحاق اوکراین به ناتو را امروز حل کنیم نه فردا.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “امنیت اروپا تنها با مشارکت روسیه محقق می شود. ما آماده مذاکره با روسیه، اتحادیه اروپا و ناتو در مورد امنیت مشترک خود هستیم.”

صدراعظم آلمان افزود که سناریوی نظامی در اوکراین عواقب جدی خواهد داشت و باید راه حلی دیپلماتیک پیدا کرد.

وی همچنین به تصمیم روسیه برای خروج نیروهایش از مرز اوکراین اشاره کرد و گفت: خروج برخی از نیروهای روسی از مرز اوکراین نشانه خوبی است.

با این حال، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که هشدار آمریکا مبنی بر اینکه روسیه روز چهارشنبه ۱۶ فوریه به اوکراین حمله خواهد کرد، «هیستری بی‌اساس» با هدف تشدید تنش‌ها در سراسر اروپا است.

کرملین گفت که بسیج نیروها در مرزهای اوکراین یک مانور صرف است و پس از آن واحدهای نظامی به پادگان های خود باز می گردند و همچنان در حال بازگشت هستند.

صدراعظم آلمان امروز (سه شنبه) برای دیدار با ولادیمیر پوتین و تهدید روسیه به «تحریم های گسترده» در صورت حمله به اوکراین به مسکو رفت.

سفر یک روزه اولاف شولتز صدراعظم آلمان به مسکو پس از نشست روز دوشنبه در کیف بخشی از دیپلماسی غرب برای جلوگیری از حمله احتمالی بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا