استان ها

اعلام اشتباه نتایج مسابقات قهرمانی جهان توسط انجمن پاراشنای ایران؟

رویداد برتر/ خراسان رضوی رئیس هیات شنای هیات ورزش های جانبازان و معلولین خراسان رضوی گفت: در حالی که تیم شنای جانبازان و معلولان در مسابقات جهانی ایتالیا عنوانی کسب نکرد، مسئولان هیات شنا از کسب برنز شاهین ایزدیار خبر دادند. مدال این مسابقات

مجید غفاریان شادلو در گفت وگو با رویداد برتر، درباره گذشته ورزشی خود اظهار کرد: پس از مجروح شدن در جنگ های سال های 65 و 66، از سال 67 ورزش را آغاز کردم. ابتدا والیبال را انتخاب کردم اما به دلیل مشکلات ریوی ورزش را کنار گذاشتم و شنا را شروع کردم. از سال 68 به عضویت تیم شنای جانبازان و معلولین خراسان رضوی درآمدم و در سال 71 در مسابقات قهرمانی کشور مدال گرفتم.

وی افزود: با وجود عضویت در تیم ملی به دلایل مختلف نتوانستم در بسیاری از مسابقات بین المللی حضور پیدا کنم اما در مسابقات آزاد آلمان موفق به کسب 2 مدال انفرادی و 2 مدال تیمی شدم. تاکنون بیش از 200 مدال کسب کرده ام که بیشتر آنها طلا بوده و همچنین رکوردی در رشته قورباغه و کرال پشت داشته ام.

رئیس هیات شنای هیات ورزش های جانبازان و معلولین خراسان رضوی تصریح کرد: حدود 25 سال است که در این هیات عضویت دارم و بیش از 70 درصد مدال های بین المللی تیم ملی شنای جانبازان و افراد با سابقه را کسب کرده ام. معلولیت ها قهرمانی شناگران خراسان رضوی. برای اولین بار در دنیا توانستم مسابقات قهرمانی شنا معلولان ایران را برنامه ریزی کنم و تاکنون 6 دوره از این مسابقات برگزار شده است.

غفاریان شادلو مدعی شد: در مسابقات قهرمانی کشور تهران و خرمشهر در سال‌های 96 و 97، مسئولان وقت انجمن ورزش‌های جانبازان و معلولان، رکوردها، رده‌بندی‌ها و کلاس‌های سلامت مسابقات را تغییر داده و رکوردهای کشور را باطل کردند. این مشکل بسیاری از ورزشکاران تهرانی را به عنوان ورزشکاران کشوری و قهرمان مسابقات معرفی کرده است.

وی افزود: در زمان ریاست حمیدعلی صمیمی، رئیس وقت انجمن، افشاگری کردم و به همین دلیل عده ای از انجمن شنا اخراج شدند. هیئت مدیره انجمن ورزش های جانبازان و معلولین به این جمع بندی رسیده است که انجمن شنا باید توسط چند جانباز به صورت شورا اداره شود. این گروه از پیشکسوتان شنا تقویمی را برای این اتحاد تهیه کردند که در آن اعلام شده بود که باید به مدت یک سال و همزمان با آغاز تاج و زندگی ورزشی ایران، این اتحادیه را به صورت رایگان اداره کنند.

رئیس هیئت شنای هیئت ورزش های جانبازان و معلولین خراسان رضوی گفت: در اولین ماه های سال ۹۹ سید محمد شروین اسبقیان به عنوان رئیس جدید انجمن ورزش های جانبازان و معلولین انتخاب شد. پس از به قدرت رسیدن مجدداً اتحاد تغییر کرد و اخراج شدگان از اتحادیه شنا مجدداً انتخاب شدند.

غفاریان شادلو افزود: این افراد به دلیل رضایت نداشتن از پیشکسوتان منطقه و همچنین من را از مسئولیت لیگ شنا حذف کردند. اقبالی همچنین رئیس انجمن شنا است و ایزدی نیز سرمربی تیم شنای جانبازان و معلولان است و همه چیز زیر نظر این دو نفر انجام می شود.

به هیچ نامه و تماسی پاسخ داده نشد

غفاریان شادلو ادامه داد: پس از ماه ها پیگیری جلسه با اولی نسبت به این اتفاقات و درگیری های انجمن شنا هشدار دادم که قول ادامه داد اما او و حمیدی دبیر انجمن دیگر حاضر نشوند. تماس های تلفنی من را بپذیر.” در پی اتفاقات، در جلسه ای با محمود خسروی اوفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، تمامی موارد را ذکر کردم و به پیشنهاد وی، مقرر شد نامه ای به انجمن برای پیگیری این موضوعات ارسال شود و نسخه ای از آن به کمیته پارالمپیک با گذشت حدود دو ماه از ارسال این نامه، رئیس انجمن ورزش های جانبازان، معلولان و پارالمپیک هنوز پاسخی به این نامه نداده است.

وی گفت: انجمن شنا علاقه ای به دعوت ورزشکاران مشهدی به مسابقات جوانان نداشت اما به طور غیرارادی ورزشکاران ما ما را به اردوی تیم ملی دعوت کردند. حتی دکتر مهدی ضیایی که دکتری است. شاهین ایزدیار 10 سال در مشهد بود و ما او را بزرگ کردیم. او تمام تمرینات خود را زیر نظر ما در مشهد انجام داد که در نهایت در بازی های انگلی جاکارتا 2018 اندونزی موفق به کسب 6 مدال طلا و یک نقره شد.

تیم ملی در دیدارهای ایتالیا مدال نگرفت!

رئیس هیئت شنای هیئت ورزش های جانبازان و معلولین خراسان رضوی افزود: این آقایان اخیراً نتایج مسابقات شنا در ایتالیا را دموکراتیزه کرده اند. تیم ملی شنای جانبازان و معلولان در مسابقات جهانی مدالی کسب نکرد، اما مسئولان انجمن شنا مدعی هستند که مدال برنز کسب کرده اند و با افتخار در فضای مجازی منتشر شده اند، در حالی که انجمن ورزش جانبازان و معلولان اعلام کرده است. رتبه بندی توسط شناگر تیم ملی در چهاردهمین و پانزدهمین دوره مسابقات شنای قهرمانی جهان.

غفاریان شادلو با بیان اینکه با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی، انجمن جانبازان و معلولان عناوین خود را بر اساس ساعت پزشکی در سایت خود تجمیع کرد، گفت: این در حالی است که مسابقات از ابتدا بر اساس امتیاز بوده و نه بر اساس گروه پزشکی. . . سایت رسمی جام جهانی ایتالیا نام مدال آوران ایرانی را درج نکرده است. چرا فدراسیون شنای انجمن ورزش های جانبازان و معلولین دست به چنین اقدامی زده و انجمن بر حمایت، همکاری و حمایت از این قشر تاکید دارد؟ اگر شاهین ایزدیار مدال گرفت چرا عکسی با سکه در پایه سکو و حکم آن منتشر نمی کنید؟

اظهارات عجیب یکی از مسئولین شنای معلولان و جانبازان در ایران

غفاریان چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند، اما رئیس انجمن دهقانان ایران می‌گوید مسئولان مسابقات فرصتی برای توزیع مدال بین بهترین اعضای کلاس‌ها ندارند.

محمدحسین اقبالی در گفت وگو با رویداد برتر، با اشاره به جایگاه شناگران تیم جانبازان و معلولان ایران در مسابقات جهانی ایتالیا، گفت: کیفیت مسابقات ایتالیا بسیار بالا بود و شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی نژاد نیز عملکرد خوبی داشتند. . به گزارش سایت مسابقات، شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی نژاد در کلاس SB9 عناوین سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. علاوه بر مسابقات پارالمپیک و آسیایی، امتیاز ورزشکاران در مسابقات جانبازان و معلولان نیز محاسبه می شود. در مقابل، عناوین سوم تا چهارم هر کلاس به طور جداگانه محاسبه و رتبه های برتر به دو صورت بر اساس قانون رقابت تعیین می شود.

وی مدعی شد: در این کلاس ها مدال توزیع نمی شود، بنابراین ورزشکاران برای گرفتن مدال روی سکو نمی روند. تعداد شرکت کنندگان و کلاس ها به قدری زیاد است که رهبران مسابقه فرصتی برای توزیع مدال های سکو بر اساس کلاس ندارند. اگر نتیجه مسابقه به صورت امتیازی اعلام می شود فقط به دلیل فشردگی مسابقات است وگرنه اگر در هر کلاس توزیع مدال می شد مسابقه به مدت 10 روز ادامه داشت.

رئیس انجمن ورزش جانبازان و معلولین پاراشنا در پاسخ به این سوال که چرا از شاهین ایزدیار به عنوان دارنده مدال برنز کاروان ایران در این مسابقات نام برده شد، تصریح کرد: در این مسابقات دو نوع نتیجه اعلام می شود. . ابتدا امتیاز تمامی ورزشکاران محاسبه و برندگان معرفی می شوند. برترین های کلاس های مختلف نیز اعلام می شوند. شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی نژاد در مجموع دوازدهم و سیزدهم هستند. مدال در جایی ذکر نشده بود و انجمن هم ذکر نشده بود.

اقبالی افزود: ورزشکارانی که در مسابقات برلین بهترین عناوین کلاس خود را کسب کرده اند، مدال های ایرانی را کسب کرده اند که مورد قبول فدراسیون نیز قرار گرفته است، اما اگر بخواهیم جایگاه ورزشکاران را بر اساس امتیاز محاسبه کنیم، کسب نخواهند کرد. هر موقعیتی.” شما امتیاز می گیرید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا