جامعه

تولید ۵۱ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، رضا بنازاده در نشست علمی «نتایج و ظرفیت ها» نیروگاه سلسله نشست های «جهاد تبیان» در نیروگاه اتمی بوشهر به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

انرژی هسته ای کشورهای متقاض را مجبور به سرکوب ایران کرده است


وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر اولین نیروگاه اتمی هزار مگاواتی در جهان اسلام و غرب آسیا و تنها نیروگاه اتمی کشور است که برق تولید می کند.

51 میلیارد کیلووات ساعت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین راهکارهای تولید برق در دنیا استفاده از نیروگاه های اتمی است، گفت: کشور را می شناسند.

نیروگاه اتمی بوشهر به دو دوره قبل از اسلام و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم می شود

بنازاده با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر به دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم شده است، گفت: از سال 1391 تاکنون توانسته است به 1000 مگاوات ظرفیت تولید برسد.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدای اتصال به شبکه سراسری برق بیش از 51 میلیارد کیلووات برق تولید کرده است و به لطف این تولید برق، این مجموعه صنعتی نقش کلیدی در کاهش موثر قطعی برق و قطعی برق دارد. تأمین انرژی. در استان های جنوبی به ویژه در روزهای اوج مصرف تابستان و زمستان بازی می کند.

51 میلیارد کیلووات ساعت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد: یکی از ماموریت های نیروگاه تولید برق سالم و اقتصادی و تضمین آسیب مردم، کارکنان و محیط زیست است. نهادهای بین المللی

بنازاده با یادآوری اینکه صنعت هسته ای یک صنعت استراتژیک و دوستدار محیط زیست است، تصریح کرد: انرژی تولید شده از 5 گرم اورانیوم معادل سوزاندن 474 لیتر نفت، 481 متر مکعب گاز طبیعی و 907 کیلوگرم زغال سنگ با مزیت هسته ای است. شکافت گازهای گلخانه ای تولید نمی کند.

وی افزود: این نیروگاه در حال حاضر ظرفیت تولید هزار مگاوات دارد و در یک روز 24 هزار مگاوات انرژی تولید می کند که معادل انرژی حاصل از سوزاندن 6 میلیون و 600 هزار متر مکعب گاز است.

مدیرعامل نیروگاه اتمی بوشهر با قدردانی از دانشگاهیان کشور برای تربیت نیروی کار این صنعت گفت: مفتخریم که اولین نیروگاه اتمی کشور هم اکنون به صورت مستقل و به طور کامل توسط متخصصان داخلی بهره برداری می شود و به دنبال آن واحد دوم و سوم احداث می شود. “ما از مهارت های کسانی که پیشینه داخلی دارند استفاده می کنیم.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا