خبرهای کلی

داستان دروازه‌های داربی – رویداد برتر

در دربی، شاید سوال مهمتر این باشد که چه کسی گل می زند، کدام دروازه بان گل نمی زند.

به گزارش رویداد برتر فوتبال 360 او نوشت: “گیتس همیشه توسط مهمترین ها هدایت می شود.” می خواهد دروازه شهر باشد که وظیفه نظامیان و رهبری شهر باید باشد و می خواهد دروازه تیمی باشد که دفاعش به تیم شماره یک سپرده شود. دروازه ها راه ورود، راه فتح هستند، پس باید از بتون و فولاد ساخته شوند. البته در فوتبالی که از این مواد خبری نیست و یک دروازه و چند تیر است، باید یک مرد فولادی جلویش باشد. مردی که شاید کمتر دیده شود. نام و موقعیت او در سیستم، تاکتیک، تکنیک تیم نیست، بلکه تمام سیستم ها و تاکتیک ها فقط به دروازه ختم می شود و آن وقت است که او باید به عنوان سوپرمن پا به میدان بگذارد. تیم سوپرمن در دربی پنجشنبه چه کسی خواهد بود؟ اگر در 22 هفته گذشته به دنبال پاسخ این سوال باشیم، ممکن است پاسخ آبی باشد، اما چه کسی نداند که دربی با تمام اتفاقات و آنچه در پیش است متفاوت است.

حسین حسینی دست های چسبیده

در شروع فصل، او مطمئن نبود که شماره یک است یا نه. رشید مظاهری باتجربه یا علیرضا رضایی جوان همین شانس را داشتند که وارد دروازه شوند. با این حال حسین حسینی به زمانی بازگشته است که با انگیزه خود اعتماد کادر فنی را به دست آورده و توانسته به خوبی به این اطمینان درون دروازه پاسخ دهد. امروز شباهت زیادی به دورانی دارد که در حضور رقیب سرسخت مهدی رحمتی تعداد کلینیک هایش را بیشتر کرد و رحمت را محکم تر روی نیمکت کاشت. حالا حسینی با 14 گل در صدر جدول دروازه بانان قرار دارد اما به دنبال اهداف مهم تری است. او این بار با این اعداد و ارقام به دنبال شکستن رکورد این دروازه بان و دروازه بان نیست، او فقط جام می خواهد. جایی که قرار است کاپیتان آبی ها باشد. حسینی باید تا پایان فصل چسب دستانش را دو برابر کند. هر توپ از دست رفته در نهایت می تواند منجر به افتادن جام از دست او شود و چه کابوس برای او و هواداران. حسین حسینی در این فصل لیگ برتر با 6 گل سه رقمی شده است. اما با این قهرمانی بهترین دروازه بان ایرانی تاریخ لیگ برتر شد! دروازه بان شماره یک آبی ها علاوه بر دهسوس، دروازه بان با بیشترین تعداد گل در این دیدار است. حسینی 122 بازی با هواداران انجام داد و صدمین گل را به ثمر رساند و رکورد دروازه بان سابق استقلال خوزستان را به نام خود ثبت کرد. حالا با این همه آمار و رکوردهای خوب باید دروازه‌هایش را برای دربی بسته نگه دارد تا کار فرهاد مجیدی برای قهرمانی روان‌تر و پیروزتر شود.

حامد لک: من بازیکن دربی هستم

حامد لک برخلاف همتای آبی خود فصل را با شانس 100 درصدی آغاز کرد. بوژیدار رادوشوویچ یا هر دروازه بان دیگری از پرسپولیس نتوانست موقعیتش را متزلزل کند. اتفاقی که اخیرا افتاده و اگر هنوز شانس اول حضور در دربی را دارید، به این دلیل است که جانشین شما مشخص نیست، اما دربی یک فرصت ویژه برای حامد لک است. فرصتی برای بازیابی همان قدرت ابدی برای خود و دروازه خود. حامد لک شاید نتواند در این فصل در مورد رکوردها صحبت کند و ممکن است از اعدادی که به ثبت می‌رساند استفاده نکند، اما او یک بازیکن دربی است. او 330 دقیقه است که در دربی گل نزده و اگر در بازی پنجشنبه گل نخورد، رکورد نلسون را خواهد شکست. نلسون برزیلی با 405 دقیقه کارت شفاف، این رکورد را در تاریخ دربی مقابل استقلال دارد. شاید او وجه مشترک هواداران قرمز-آبی و پیشکسوتان امروزی باشد. بحثی که خیلی دوستانه و با اعتماد به نفس صحبت نمی کرد، اما همین انتقادها و انتقادها می تواند موتور محرک دروازه بانی باشد که قبلاً نشان داده می تواند سدی آهنین در برابر مهاجمان حریف باشد. حامد لک دومین دروازه بان تاریخ لیگ برتر با کارت های روشن خواهد بود. آماری که موید توانایی های او به عنوان مدافع شماره یک قرمزهاست. لک با میانگین 2.1 محدودیت در هر مسابقه، محدودیت بیشتری نسبت به حسین با 1.8 داشت. این آمار نشان می دهد که دروازه بان این تیم را نمی توان در تمامی گل های پرسپولیس مقصر دانست و بیشتر کلینیک های حسینی مدیون فاز دفاعی قوی این تیم است. با این حال هر گلی که از خط دروازه رد شود مقصر شماره یک است و چه کسی در این بازی می تواند از این نقش دوست داشتنی دور بماند؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا