خبرهای کلی

سلامت بهترین عیدی نوروز/ مسئولان نگران وخامت اوضاع پیش‌رو هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استانی: استان سمنان میزبان نوروز 1401 است خیل مسافران انبوه از سوی دیگر تعطیلات نوروزی یک گزینه است صلاح لطف و دیدار خانواده و اقوام، مخصوصاً در دو نوروز که تاج اجازه نمی دهد مردم از صمیم قلب عید بگیرند.

شرایط نیز تا حدودی بهبود یافته است، به طوری که تعداد کل افراد واکسینه شده در هر سه دوز بیش از 60٪، 96٪ در دوز اول و 89٪ در دوز دوم است که نشان می دهد استان سمنان در حال بررسی واکسیناسیون علیه بیماری عروق کرونا قلب است. مبارزه کردن. آنها فهمیدند، اما نگرانی ها همچنان باقی است

تاج کمی عقب نشینی کرد

در حال حاضر شهرهای میامی، دامغان، سمنان و گرمسار تاج زرد دارند و مسئولان در این چهار شهر نسبتا راحت هستند اما شاهرود، مهدی شهر. قرمز و آرادان چهار شهر با اخطارهای نارنجی یا جدی هستند که یکی از آنها شأن پذیرایی از مسافران است و سه شهر دیگر که میلیون ها زائر رضوی به آن سفر می کنند.

استاندار سمنان امروز اعلام کرد که از پایان تعطیلات نوروزی در مدارس استان سمنان حضور دارند زیرا تعداد افراد دریافت کننده واکسن قابل قبول است و بیماری تا حدودی فروکش کرده است، بنابراین می توان ترجیح داد. مسئولان استانی به هیچ وجه از محدودیت خارج نمی شوند.

با این حال، تهدید اصلی همچنان عادی سازی و ساده سازی تاج است، زیرا تنها یک هفته از نظر شدت و سرعت همه گیری باقی مانده است. یک صفحه جدیدا همه نقاط استان سمنان دوباره قرمز می شود و شاهد ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهیم بود.

سلامتی بهترین نوروز است/ مسئولان نگران وخامت اوضاع پیش روی ما هستند

در مهمانی ها چه نکاتی را باید در نظر داشت

یک کارشناس بهداشت عمومی درباره عید دیدانی با خبرنگار آنلاین خود تاکید کرد: با چند نکته ساده می توان شرایط و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد و همچنین عید دیدانی که بین آن ها می توان گروه های خانوادگی در فضای مجازی تشکیل داد. شرکت در خانه سالمندان به گونه ای است که ازدحام جمعیت وجود ندارد و هرگز نمی توانند بیش از شش نفر در یک خانه باشند که بسیار ساده است.

الهام غفوریان دومین کاری که می تواند انجام دهد، بهبود هوا در روزهای ابتدایی بهار، مهمانی در حیاط خانه و یا بالاتر عنوان کرد. های خانواده یا پدر و مادر یا کسانی که خانه حیاط دار دارند می خواستند یک روز مشخص را برای اقامت خانواده در باغ بگذارند، از طرفی شایسته است امسال تعارف را کنار بگذارند و از لیوان های یکبار مصرف به جای کریستال و شیشه استفاده کنند. ظروف چینی. کرد.

وی افزود: استفاده مداوم از ماسک و دستکش و همچنین نگه داشتن مواد ضدعفونی کننده الکلی در جیب، کاری است که باید انجام دهیم تا خود را از انتشار ویروس در امان نگه داریم. در تعطیلات دیدنی باز هم می توان زمان ملاقات با افراد مسن و اقوام را که مایل به ملاقات هستند کوتاه کرد، 15 دقیقه کافی است، پس بهتر است زودتر از خانه خارج شوید. همچنین از مردم می‌خواهیم از ابتدای جشن تا پایان 15 دقیقه ماسک‌های خود را روی صورت خود نگه دارند. امسال هم کمی از تعارفات کم کنیم و مهمان را به میوه و شیرینی دعوت نکنیم. ما به بقیه احترام می گذاریم

مسافران باید تحت نظر باشند

یک پزشک در گفتگو با آنلاین گفت: نگرانی و خطر اصلی مردم در عید عادی شدن تاج است. “عادی سازی بدتر از شیوع است. ما می دانیم که مردم دو ساله هستند. کسانی که مبتلا به این ویروس شده اند و خسته شده اند. از یک طرف مسئولان دائماً به آنها می گویند پروتکل ها را رعایت کنید. بنابراین باید کمی مشکل را تحمل کرد. این بیماری زودتر تمام شود

محمدرضا اسماعیلی که با بیان اینکه اگر در سال های گذشته با همین افکار از استفاده از ماسک خسته شده بودیم، نمی توانستیم همیشه در خانه باشیم و شاید تا به امروز شاهد تداوم بیماری عروق کرونا قلب نبودیم، تاکید کرد. : مردم بخواهند مشکلات بهداشتی و واکسیناسیون را رصد کنند و کاهش دهند و اگر نخواهند می توانند تا یک هفته دیگر کل استان سمنان را قرمز ببینند.

وی افزود: یکی از مهم ترین اقداماتی که مرکز همیاری سفر استان سمنان امروز انجام می دهد، راه اندازی مکان هایی برای واکسیناسیون مسافران است و همچنین توجه به خودروهای سایر شهرها، کد ملی راننده و واکسیناسیون نیز حائز اهمیت است. یا نه. ” و باید مراقب بود که افراد مشکوک به بیماری عروق کرونا قلب به راحتی در استان بستری نشوند و سلامت مردم به دلیل رهگذر بودن این افراد به خطر نیفتد زیرا رهگذران یک یا چهار ساعت در شهرها سپری می کنند. استان، مغازه، نانوایی، به راحتی ویروس را منتشر می کند.

50000 نفر واکسینه نشده اند

طبق اعلام فرماندهی ضد تاج، دو نوبت واکسیناسیون و تست تاج مطمئن برای ورود مسافر به کشور لازم است و کارت واکسیناسیون در استان ها اجباری می شود، خودروها با دوربین کنترل می شوند، اما مشکل اینجاست. که هنوز گروه زیادی از مردم واکسن نمی زنند، جدی گرفته می شوند.

کاسانیان معاون درمان وزیر بهداشت در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: 15 درصد افراد بالای پنج سال در استان هنوز برای اولین بار واکسینه نشده اند. ما انتظار داریم مردم در مورد واکسیناسیون بیشتر مراقب باشند، زیرا بروز بیماری عروق کرونا قلب در حال کاهش است.

از سوی دیگر سخنگوی ستاد کرونا و معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز از نظارت فعال بر افراد غیر واکسینه شده خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود باید برای تطبیق آمارها تلاش کنند. فرمانداران استان برای اطلاع رسانی به کسانی که واکسن دریافت نکرده بودند، تیم سیار جداگانه ای را برای واکسیناسیون دانش آموزان ایجاد کردند و سایر ادارات نیز در شلوغ ترین مراکز شهر مستقر شدند.

سلامتی بهترین نوروز است/ مسئولان نگران وخامت اوضاع پیش روی ما هستند

با 2 دوز واکسن سفر کنید

استاندار و رئیس ستاد تاج پادشاهی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: جمعیت استان تاکنون موفق به تزریق سه نوبت واکسن شده اند. تاج پادشاهی وی گفت: خوشبختانه کمبود واکسن و انواع آن در استان وجود ندارد، لذا از مردم تقاضا داریم در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه واکسن‌های دو دوز می‌توانند تردد کنند، گفت: استان سمنان با توجه به اینکه در راه است، آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران و مکان‌ها و فضاهایی مانند هتل‌ها و مسافرخانه‌ها را برای مسافران فراهم می‌کند. ، رستوران ها و غیره آمادگی انجام عملیات ضدعفونی و پاکسازی را داشتند و تیم‌های نظارتی در ایام نوروز در تمامی مسیرهای شهرستان‌های استان مستقر هستند و به رعایت پروتکل‌ها یادآوری می‌شود زیرا مهم‌ترین و مهم‌ترین هدف ما در ایام نوروز حفظ سلامت است.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های کنار جاده‌ای و مرکز منازل باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: یکی از نکات کلیدی که ما در ایام نوروز به آن توجه داریم عادی‌سازی تاج هم برای مسافران نوروزی و هم برای مردم است که شاهد این موضوع نخواهیم بود. زیرا این استان اخیراً در اپیدمی های تاج عقب نشینی داشته است.

امنیت مردم به تنهایی کافی نیست

افسران ضد تروریسم تاج پادشاهی استان سمنان اعلام کرده است که بیش از 90 درصد جمعیت استان از ابتلا به ویروس کرونا در امان هستند، اما این کافی نیست زیرا چرخه ویروس همچنان فعال است و تلفات هم دارد. هنوز تردد در هفت شهر دیگر استان سمنان آغاز نشده است، بنابراین میلیون ها زائر رضوی و مسافران نوروزی قابل ردیابی نیستند.

در این شرایط اما بهتر است این بار هم شرایط را به خود مردم بسپاریم و مثل همیشه از کسانی که در تمام مراحل چهار دهه انقلاب این کار را انجام داده اند، بخواهیم. عزم دیگری برای اقدام برای مقابله با اپیدمی کرونا نشان دهد تا شاهد تصادف کم در نوروز باشیم.

خط مشی پرسنلی تاج پادشاهی استان سمنان شناسایی و احصا وزارت آموزش و پرورش همچنین از کسانی که واکسن تاج را دریافت نکردند خواست اسامی تمام کسانی که واکسن تاج را دریافت نکرده اند را ارائه کنند تا بتوانند با مردم در ستاد مبارزه با تاج همکاری کنند.

دکمه بازگشت به بالا