سلامت و دانش

شکایت سازمان نظام پزشکی از برخی هتاکان به جامعه پزشکی

رئیس کل سازمان نظام سلامت به تشریح موضوعاتی چون اجرای نوبت سوم واکسیناسیون عروق کرونا، تعرفه های درمانی سال آینده، اقدامات کاهش خطاهای پزشکی، عوارض پزشکی و … پرداخت.

به گزارش رویداد برتر محمد رئیس زاده در نشست خبری سازمان نظام پزشکی گفت: اکنون در آمارهای تاج روند نزولی داریم و آرام آرام از قله ششم تاج عبور می کنیم. لازم به ذکر است که اولا میزان درگیری با امیکرون در موج ششم نسبت به پیک های قبلی بسیار بیشتر بود، اما از حمله ششم سریعتر و با آمار کمتری نسبت به پیک های قبلی جان سالم به در بردیم. یکی از دلایل آن این بود که در کشوری که هم دولت و هم رئیس جمهور به موضوع واکسیناسیون پرداختند، واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شد و از رتبه های بسیار نامطلوب ما در فروردین و اردیبهشت، شرایط خوبی برای واکسیناسیون به دست آورد. از نظر چرخه واکسیناسیون. ما رسیده ایم.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک عید سعید فطر، عید نوروز و رمضان گفت: بنابراین مردم ابتدا باید موازین بهداشتی را کاملا رعایت کنند و تزریق نوبت سوم واکسن ضروری است. تزریق دوز اول و دوم در جامعه به حد مطلوب رسیده است اما با دوز سوم هنوز آمار ما به 30 درصد نرسیده است و باید بالای 70 درصد برسیم تا در جامعه احساس اطمینان کنیم. .

رئیس زاده افزود: مطالعات در دنیا و تا حدودی در ایران نشان داده است که دوز سوم بیش از 90 درصد از شدت بیماری، بیش از 90 درصد و بیش از 80 درصد احتمال بستری شدن را کاهش می دهد. تاج از آن جلوگیری می‌کند، اینها نتایجی است که در دنیا منتشر شده است، هنوز مطالعات قطعی نداریم، اما همین دیدگاه را نشان می‌دهد، بنابراین از مردم می‌خواهیم نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند. قبل از شروع نوروز

وی همچنین به عملکرد 5 ماهه سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: در این مدت توانسته ایم از طریق نماینده مجلس این سازمان به نتایج خوبی برسیم و در ماه های آینده شاهد نتیجه این رایزنی ها خواهیم بود. هدف این است که جوهره واقعی جامعه پزشکی را که حکمت و خدمت است، روشن کنیم، به موازات آن، تلاش می کنیم تا کیفیت خدمات ارائه شده به مردم را ارتقا دهیم و تعامل مردم و جامعه پزشکی باید مثبت باشد. و با احترام متقابل به طوری که هیچ فردی مشکل سلامتی ناخواسته نداشته باشد. از این رو اقداماتی را آغاز کرده ایم و با قوه قضاییه تماس گرفته ایم تا آموزش های لازم برای پیشگیری از قصور و خطای پزشکی و اعمال حق قصور را ارتقا دهیم.

رئیس زاده تاکید کرد: دو موضوع محوری را در ارتباط با جامعه پزشکی در نظر گرفتیم. اولین مسئله این است که اینها توسط جامعه پزشکی دنبال می شود. حفظ کرامت جامعه پزشکی خط قرمز ماست. هیچکس اعم از مسئولان، رسانه ها، قوه مقننه و… نباید به جامعه پزشکی توهین کند. این ظلم در خدمت مردم و کشور و این طبقه است. ما نمی گوییم انتقاد نکنیم و متخصص باشیم، اما استثناء و تخلف کل جامعه پزشکی غیرقابل قبول است و خط قرمز ما همین است.

وی گفت: در هر واحد صنفی بی نظمی وجود دارد و در جامعه پزشکی با بیشترین مراجعات در کشور که ماهانه به 80 میلیون نفر خدمات رسانی می کنند، خطا، تخلف وجود دارد اما میزان آن نزدیک به صفر است. توهین به کل جامعه پزشکی کافی نیست. ما هم در این زمینه پیگیری هایی داشتیم، با افراد متخلف و غیر منطقی برخورد کردیم و در دادگاه شکایت کردیم. این وظیفه ماست که از کرامت واقعی جامعه پزشکی که به آن خدمت می کنیم محافظت کنیم. این به نفع سلامت انسان است. در برخی موارد با اعضای جامعه پزشکی درگیری فیزیکی صورت گرفت که با جدیت در دادستانی کل، ناجا و … ادامه دادیم.

او ادامه می دهد

دکمه بازگشت به بالا