سلامت و دانش

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل MDA گفت: «تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های ما که از نظر توانایی در مشاهده آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با منابع تصویری دیگر از شرکت‌های تجاری رصد زمین منحصر به فرد هستند. – گزارش های اطلاعاتی از اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای حمایت از این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به نهایت تلاش خود برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندان خود ادامه خواهیم داد.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در کانادا و ایالات متحده دارد. محصولات کلیدی این شرکت عبارتند از Canadarem، مورد استفاده توسط شاتل فضایی ناسا، و Canadarem 2 و Dexter، مورد استفاده توسط ایستگاه فضایی بین المللی.

“Canadarm” مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی نصب شده اند که محموله ها و اجسام خارجی را در پیاده روی های فضایی جابجا می کنند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های راداری “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت از دسامبر 2007 ماهواره‌های Radarsat-2 در مدار سیاره ما و همچنین سه فضاپیم Radarsat Constellation ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز SpaceX Falcon 9 پرواز کردند. مدارها پرتاب شدند.

در بیانیه کوتاه گرینلی جزئیاتی در مورد تصاویری که MDA از ماهواره های شرکت های دیگر به آن نگاه می کند، ارائه نشده است.

چند گزینه وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین را در حملات روسیه در 24 فوریه گرفت و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet و BlackSky که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن گرفت. Maxar اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آسیب‌های جدی به خواربارفروشی‌ها، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر وارد شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا