اقتصادی

مشکلات نهاده‌های دامی باید هر چه زودتر رفع شود

رویداد برتر/ تهران فرماندار شهرستان ورامین گفت: مشکلاتی در زمینه نهاده و توزیع وجود دارد که باید هر چه سریعتر برطرف شود زیرا اقتصاد شهرستان ورامین بر پایه دامداری و کشاورزی است و ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد.

امروز سه شنبه 10 اسفند جلسه بررسی نحوه توزیع مصارف دامی با حضور فرماندار ورامین، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، مدیر جهاد کشاورزی، اصناف و تعاون ورامین برگزار شد. مدیران و فعالان این حوزه.

مجید درویشی فرماندار ورامین نیز در این نشست گفت: در شهرستان های همجوار باید توزیع نهاده ها تفکیک شود تا بتوانیم هر چه زودتر دست دلال را در نظارت و نظارت کوتاه کنیم و سهم دولت را به کشاورز واقعی برسانیم.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه نهاده و توزیع وجود دارد که باید هر چه سریعتر برطرف شود زیرا اقتصاد شهرستان بر پایه دامداری و کشاورزی است و مستقیماً با معیشت مردم ارتباط دارد.

فرماندار ورامین با اشاره به تلاش دولت برای حمایت از پرورش دهندگان گفت: از ابتدا با مشکلات پرورش دهندگان به ویژه در زمینه توزیع مواد اولیه دامی دست و پنجه نرم می کنم و تمام تلاشم را می کنم تا تولیدکنندگان به نتیجه برسند. حقوق رعایت می شود.» و از دامداران در دشت ورامین استفاده کردم.

درویشی یادآور شد: متأسفانه بر اساس بررسی ها و مستندات موجود، تعاونی ها هزینه های دولت را عادلانه تقسیم نمی کنند و شاهد هشدارهایی در خصوص تخصیص بیش از حد یا خارج از شبکه هستیم. تعمیر نمی شوند، آنها به شدت با تعاونی های متخلف برخورد می کنند.

فرماندار ورامین ضمن اشاره به کمبود نهاده با نرخ ارز غیردولتی گفت: نهاده های غیردولتی وارد کشور نمی شود اما متاسفانه شاهد هستیم که نهاده آزاد در شهرستان فروخته می شود، سوال اینجاست که در کجا نهاده های غیردولتی وارد کشور می شود. آیا این نهاده از محل وارد شده است و متاسفانه پاسخ و دلیل آن مشخص است این توزیع ناعادلانه و ورود غیرمجاز و فروش آزاد نهاده های دامی است.

درویشی در پایان سخنان خود گفت: حوزه توزیع نهاده ها با رایزنی با معاونت برنامه ریزی و توسعه استانداری و با تشکیل کارگروهی جداگانه مورد بررسی ویژه قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا