خبرهای کلی

چشم تیزبین فرهاد – رویداد برتر

نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در توصیف درست موفقیت های استقلال بی رحمانه است.

رویداد برتر به نقل از این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: استقلال آخرین لیدر سال 1400 خواهد بود؛ آخرین لیدر قرن چهاردهم شمسی. آنها در دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با گل نفت آبادان پیروز شدند و شش امتیازی خود را حفظ کردند. فاصله با پرسپولیس استقلال سال را با برتری می بندد، آبی ها در این فصل نیز به سنت های حاکم خود وفادار مانده اند و گل نخوردند و سه فرصت برای کسب سه امتیاز گرفتند.

این تیم فصل موفقی را پشت سر گذاشته و ممکن است این موفقیت دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از نقش گابریل پین، کمک ایتالیایی فرهاد مجیدی به ویژه در تقویت ساختار دفاعی صحبت می کنند و برخی دیگر حول محور انگیزه بالا، اتحاد و همدلی استقلالی ها برای شکستن طلسم ناکامی مانور می دهند. وریا غفوری یکی از این افراد است. استقلالی ها گفت: احساس می کنم امسال بهتر از پارسال هستیم. حق با شماست. او برای اعتراض به تعویض مستقیم به رختکن می رفت اما حالا نیمکت نشینی مشکلی ندارد. ورا در دقایق کوتاه خود در زمین بازوبند کاپیتانی را می شکند و سعی می کند انرژی و انرژی بیشتری را برای عملکرد بهتر به کار ببرد. امسال همه چیز مستقل تشنه است. آنها با هم جلو می روند و برای یکدیگر می جنگند. در حال حاضر حتی جدایی دو مدافع اصلی استقلال هم لطمه ای به این تیم وارد نکرده است.

اما در بررسی رموز موفقیت استقلال باید به تیزبینی و شجاعت فرهاد مجیدی نیز اشاره کرد. همان امیرحسین حسین زاده که گل سه امتیازی استقلال را به نفت آبادان زد، فرهاد کشف؛ این بازیکن 21 ساله که در ابتدای فصل به همراه مجیدی به استقلال آمده بود، از ابتدا در ابتدا حضور داشت و در حال حاضر پنج گل در این تیم به ثمر می رساند. او هم بازیکنی مثل جعفر سلمانی را انتخاب کرد که در هر صورت نتیجه مثبتی برای حضورش در استقلال رقم زد. او به عنوان وینگر چهار گل به رنگ استقلال زد. کم؟ در واقع به جز رودی زستد که نتوانست عملکرد موفقی داشته باشد و در همان بازی با نفت، مجیدی در نهایت مجبور شد آن را از چارچوب اصلی خارج کند، سایر خریدهای فرهاد نیز به سود استقلال بود. آیا این تیم از زبیر نیکونفس استفاده نکرده است؟ رافائل سیلوا مدافع برزیلی در بازی اول گل نزد؟ آیا علیرضا رضایی دروازه بان اشتباهی است؟ جایی که یحیی گل محمدی دروازه بانی مثل احمد گوهری را به خدمت گرفت، فرهاد مجیدی به رضایی دست زد. در نتیجه استقلال الان دو دروازه بان خوب دارد که همه آنها احساس راحتی می کنند پرسپولیس اما پرسپولیس دو دروازه بان متزلزل دارد و هیچکس نمی داند در بازی بعدی کدام یک بازی می کند. در نتیجه نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در تفکر موفقیت های استقلال ظالمانه است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا