خارجی

بایدن: جنگ اوکراین هزینه زیاد دارد ولی هزینه تسلیم بیشتر است

رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در کاخ سفید گفت: «هزینه این جنگ زیاد است، اما تحویل تهاجم گرانتر خواهد بود». یا باید از مردم اوکراین در دفاع از کشورمان حمایت کنیم، یا باید در کنار روس ها باشیم تا به گناهان و تجاوزات آنها در اوکراین ادامه دهیم.

وی گفت: ما به روسیه حمله نخواهیم کرد. ما به اوکراین کمک می کنیم تا از خود در برابر تجاوز روسیه دفاع کند و از آنجایی که پوتین تصمیم گرفته این حمله وحشیانه را انجام دهد، ممکن است تصمیم به پایان دادن به آن بگیرد.

بایدن هنگام اعلام بسته نجات 33 میلیارد دلاری برای اوکراین گفت: ما پول نداریم.

او به کنگره گفت: «بسیار مهم است که این بودجه (33 میلیارد دلار) در اسرع وقت تصویب شود.

بودن.

وی افزود که این کمک به شجاعت و فداکاری اوکراینی ها کمک می کند و به آنها اجازه می دهد به مبارزه ادامه دهند.

بایدن اظهار داشت که متحدان ما در ناتو، شرکای ما در اتحادیه اروپا نیز سهم خود را از هزینه ها (جنگ در اوکراین) می پردازند، اما ما نیز باید به رهبری ائتلاف ناتو کمک کنیم.

رئیس جمهور افزود: آمریکا اجازه نخواهد داد روسیه با قطع عرضه انرژی اروپا را مرعوب کند.

بایدن در بخشی دیگر از سخنرانی خود همچنین گفت که پناهجویان اوکراینی مجبور نیستند از طریق مرزهای جنوبی این کشور وارد ایالات متحده شوند زیرا اکنون به رژیم ویزا ویژه دسترسی دارند.

وی گفت: ما یک سیستم مستقیم ایجاد کرده ایم که از طریق آن اوکراینی ها می توانند مستقیماً از اروپا یا اوکراین بدون خروج از مرزهای جنوبی وارد ایالات متحده شوند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار بودجه اضافی 33 میلیارد دلاری برای حمایت از اوکراین طی چند ماه آینده شده است.

سی ان ان گفت که این بودجه شامل کمک های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه است و تقاضای 33 میلیارد دلاری شامل 20.4 میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به اوکراین است.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت که 20 میلیارد دلار شامل 5 میلیارد دلار برای خلع سلاح، 6 میلیارد دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین و 4 میلیارد دلار برای برنامه بودجه نظامی خارجی وزارت خارجه است.

در 21 فوریه 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح “عملیات ویژه” را علیه اوکراین آغاز کرد و تنش بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه ادامه دارد.

جو بایدن همچنین از اعضای کنگره خواست تا قدرت بیشتری برای تصاحب ثروت از افراد ثروتمند در ارتباط با دولت روسیه به دست آورند.

کاخ سفید اواخر شب پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن رسماً از کنگره می‌خواهد به دولتش اختیارات بیشتری برای تصرف ثروت افراد ثروتمند مرتبط با کرملین بدهد.

انتظار می رود بایدن یک بسته حقوقی جامع را پیشنهاد دهد که اختیارات دولت را برای مصادره دارایی های الیگارش های روسی افزایش می دهد.

بر اساس این پیشنهاد، مقامات آمریکایی می توانند اموال الیگارشی های مورد تحریم روس ها را مصادره کنند. بیانیه کاخ سفید البته به جزئیات معیارهای مورد استفاده برای شناسایی افراد و رابطه آنها با روسیه اشاره نمی کند.

اتحادیه اروپا تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار از دارایی های غنی روسیه در این کشورها را به ارزش 7 میلیارد دلار مسدود کرده است. به گفته کاخ سفید، وزارت خزانه‌داری آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را برای افرادی که گمان می‌رود روابط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم کرده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا