خبرهای کلی

برخورداری از سرمایه انسانی و مادی مزیت‌های شاخص خراسان رضوی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، یعقوب علی نظری جمعه شب در نشست صمیمانه فعالان اقتصادی اظهار داشت: دو سرمایه اصلی استان سرمایه انسانی خلاق و سرمایه مادی است که پیوند این دو مزیت با شرکت های دانش بنیان برای مهار نبوغ فکری ضروری است. و مشکلات.” استان حل شد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید گام‌های مشکل‌محور و مزیت‌محور برداشته شود، افزود: این استان دارای مزایا و مشکلاتی است که همه باید بدانیم، برجسته و اولویت‌بندی کنیم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروی بسیج بخش های مختلف نیازمند برنامه ریزی مشخص است، ادامه داد: هدف اصلی از ایجاد پایگاه مشترک، حمایت و حمایت از فعالیت های اقتصادی و جهت دهی فعالیت ها به سمت اهداف مشخص بوده است.

نظری بیان کرد: همانطور که برای بنگاه های اقتصادی تکلیف اجتماعی تعریف کرده ایم، می توانیم تکلیف دانش بنیان را نیز بر عهده آنها بگذاریم تا واحدهای تولیدی به مقوله تولید دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند زیرا هر واحدی همیشه می تواند دانش باشد. مبتنی بر یا غیر دانش محور. برای تولید و ارائه خدمات خود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توافق مشترک دولت و بخش خصوصی در خصوص فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی، افزود: استفاده و ساماندهی منابع موجود و توجه به نکات مورد نیاز برای تعمیم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی کار اداری انجام نمی شود، اما مسئول هر پرونده باید روحیه حرکت رو به جلو و خلاقیت و همچنین قدرت بسیج را داشته باشد و بتواند ظرفیت ها را در کنار هم قرار دهد.

حوزه فناوری خراسان رضوی باید چند برابر شود

مسعود میرزایی نیز در این نشست اظهار داشت: باید تلاش کنیم حوزه فناوری را در استان چند برابر کنیم و برای مصارف فناورانه در صنایع مختلف استفاده می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: پارک علم و فناوری خراسان رضوی به دنبال افزایش سهم کشور از کیک اقتصادی و نقش آن در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد عمومی است تا از دیدگاه بخش خصوصی در تصمیم گیری ها استفاده کند. .

وی بیان کرد: در این راستا به زودی تفاهم نامه ای بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان به منظور نفوذ مفاهیم دانش پایه به صنایع غذایی و کشاورزی منعقد خواهد شد.

میرزایی افزود: این پارک سامانه یا اپلیکیشن آنلاین هوشمندی طراحی کرده است که تمامی تخصص های شرکت های دانش بنیان فعال تحت پوشش پارک را فهرست می کند تا صاحبان صنایع و مشاغل بتوانند نیازهای فناوری مرتبط با تولید خود را محاسبه کنند. Connect که به زودی در این سیستم معرفی می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با رصد تمامی ظرفیت‌های مربوط به پارک، نقاط قوت و ضعف آن را بررسی می‌کند و درصدد رفع آن‌ها، بررسی مراکز رشد در شهرها برای هماهنگی تحولات، تقویت ارتباط با سازمان‌ها و… انجمن های زیر مجموعه پارک، بررسی محورها به عنوان یکی از اقدامات دو ماهه اخیر، موفق به تدوین برنامه راهبردی برای اجرای آنها در معدن و صنایع غذایی نشد.

دکمه بازگشت به بالا