خبرهای کلی

بسیاری از گناهان انسان بر اثر غفلت از یاد خدا است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام ناصر رفیعی پنجشنبه شب در مراسم شب های قدر حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فضیلت شب های قدر اظهار داشت: شب قدر شبی کلیدی است که راه بشریت را می بندد. تا سال آینده عبادت کنید. بیدار شوید و توبه کنید تا بتوانید در سرنوشت خود تأثیر بگذارید.

او از اعضای جامعه فرهنگیان است المصطفی العالمیه فرمود: شب قدر شب نزول قرآن و فرشتگان خدا و شب هزار ساله است و باید دعا کنیم تا بر سر سفره مغفرت الهی بنشینیم.

سپس گفت خلاصه سوره بقره که مشتمل بر 286 آیه است در آخرین آیه این نیش یافت می شود که تمام دعاهای اکثر مردم را خلاصه می کند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: خداوند رحمت و تکلیف دارد وسیع او نمی خواهد انسان باشد، نمی خواهد انسان باشد و همه وظیفه یکسانی دارند وسیع او هست و لذا روزه بر مریض واجب نیست و در صورت عدم انجام خدمات دیگر نیازی به آن نیست.

استاد حوزه علمیه قمی افزود: این آیه برای کسانی است که در عبادت زحمت می کشند و در عبادت وسواس دارند زیرا خداوند همان انسان است. وسیع او درخواست کرد و مسلمانان باید آنقدر کوشا باشند که خداوند آن را واجب کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی در فضای مجازی به احکام الهی شک می کنند و این احکام الهی را مسخره می کنند.

هر کسی تا جایی که می تواند مسئولیت دارد

استاد حوزه علمیه قمی گفت: طبق این آیه هرکس به اندازه توانش مسئولیت دارد; اما این توانایی باید توسط متخصص تشخیص داده شود و همه آن را تشخیص ندهند شری نتیجه به خودش برمی گردد.

او از اعضای جامعه فرهنگیان است المصطفی العالمیه اضافه شده: دین سخت گیر وجود ندارد و سهل است و از طرفی بر دین افکندن درست نیست و در این آیه سوم ربنا آمده است و اولین درخواست این است که خداوند ما را به نسیان و خطا سرزنش نکند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: ما دو نوع فراموشی داریم که اولی کم حافظه است و افراد مبتلا به آلزایمر می توانند چیزهایی را بگیرند و فراموش کنند، اما گاهی خدا، معاد و احترام به والدین را فراموش می کند که ارادی و عمدی است. ” و خداوند می خواهد که انسان کسی جز این دسته از مردم نباشد.

وی افزود: گناه اتفاقی و حافظه کم گرم توبیخ نیست، بلکه گناه عمدی است، مانند فراموشی خدا و رها کردن خدا از زندگی، و شیطان پیوسته در تلاش است تا انسان را از یاد خدا و قیامت ببرد.

ما باید از برخی از اتفاقات زندگی آگاه باشیم

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شب های قدر و نماز و نمازهای یومیه در واقع یادآور وجود خداوند است، افزود: دانستن.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید بسیاری از گناهان انسان از غفلت سرچشمه می گیرد و باید سعی کنیم از یاد خدا غافل نشویم.

وی افزود: ملت‌هایی بودند که به دلیل گناهانشان از انجام برخی کارهای حلال منع شده‌اند، از جمله یهودیان، و ما دعا می‌کنیم که اینطور نباشد و دعای دیگر این است که اختیارات ما محدود شود و از خدا می‌خواهیم عبادت کند. که طاقت برگشتن آن را نداریم و خداوند نیز انسان را در روزه و نماز کم کرد و در گذشته این عبادات مفصلتر بود.

او از اعضای جامعه فرهنگیان است المصطفی العالمیه وی گفت: در این آیه دعا می کنیم که خداوند از خطاهای ما بگذرد و ما را ببخشد و به ما رحم کند و ما را در برابر دشمنان یاری کند.

دکمه بازگشت به بالا