اقتصادی

جزییات واریز پول به حساب سرخابی‌ها و زمان معامله سهام دو باشگاه

رئیس دفتر شرکت ها و تمهیدات سازمان خصوصی سازی جزئیات واریز پول به حساب سرخابی ها و تاریخ معامله سهام این دو باشگاه را ارائه کرد و گفت که پول آبونمان در حساب این دو باشگاه بوده است. دو باشگاه اما شرعاً ممنوع است.

حسین امیر رحیمی در گفت وگو با رویداد برتر، با بیان اینکه فرآیند پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس 28 اسفند سال گذشته به پایان رسید، اظهار کرد: در واقع در آن روز مبلغی که باید جذب آبونمان و سرمایه می شد. مبلغ افزایش سرمایه پس از کسر حدود نیم درصد از هزینه های قانونی سازمان بورسی و غیر بورسی و کل مبلغ بیش از دو میلیارد تومان به ازای هر باشگاه از محل مصرف سهام به دو باشگاه واریز شد. آنها باید مستقیماً کارمزد را پرداخت می کردند اما پرداخت نکردند، کارمزد از حساب افزایش سرمایه کسر شد.

وی ادامه داد: در پی درج، باشگاه ها طی نامه ای به فرابورس وجود افزایش سرمایه در حساب بانکی را تایید کردند و فرابورس طی نامه ای به ثبت نام افزایش سرمایه دو باشگاه را ثبت کرد. سازمان “در حال حاضر هر دو باشگاه در این مرحله هستند. 72 ساعت پس از تایید سازمان ثبت، فرابورس نماد را باز می کند، نماد باز می شود و سهام معامله می شود و پس از آن مبلغ بلوکه شده توسط بانک می تواند در هر دو باشگاه کنار گذاشته شود.

تشکیل هیئت نظارت برای نظارت بر هزینه منابع بیمه

رئیس دفتر آماده سازی بنگاه ها و کارآفرینی سازمان خصوصی سازی از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر هزینه کرد منابع آبونمان خبر داد و گفت: برای انضباط باید ناظری برای استفاده از این منابع در نظر گرفته شود. . در دو باشگاه دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اول اینکه تابلوهای دو باشگاه ناقص است. دوم اینکه دو باشگاه هزینه ها و بدهی های زیادی دارند که می خواهیم برای برنامه ریزی این هزینه ها پرداخت کنیم و لزومی ندارد که بدهی ها پرداخت شود، بلکه باشگاه با هزینه های روزانه و شرایط توسعه مشکل دارد. ثالثاً از بازار سرمایه وجوه قرض کردند، یعنی سهامداران وجوه را در اختیار هیئت مدیره قرار دادند تا شرایط باشگاه بهبود یابد. به همین دلیل، ما با وزارت ورزش و وزارت اقتصاد کار می کنیم تا یک نهاد نظارتی را در نظر بگیریم که به باشگاه ها کمک کند تا این منابع را خرج کنند.

امیر رحیمی در پاسخ به این سوال که چقدر از محل تامین درآمد باشگاه می شود گفت: درآمد باشگاه پرسپولیس 350 میلیارد و 500 میلیون تومان و باشگاه استقلال 359 میلیارد تومان است. از این مبلغ حدود دو میلیارد برنزه به ازای هر باشگاه به صورت قانونی و با تایید بورس بابت مالیات، حق دلالی و … جمع آوری شد. بقیه در حساب های باشگاهی باشگاه ها هستند اما از نظر قانونی قفل شده اند. سه روز پس از دریافت مجوز از سازمان، نشان باز می شود و این مبلغ قابل برداشت است اما پس از راه اندازی نهاد نظارتی از این مبلغ استفاده می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا