هنر و فرهنگ

دروغی که مُد شد! – رویداد برتر

«دروغ های فروردین» و «دروغ سیزده» به دلیل تقارن تاریخی با یکدیگر بخشی از فرهنگ ما شده اند و سنتی به نام «دروغ سیزده» را در ایران ایجاد کرده اند.

بر اساس گزارش ها ايسنادر برخی از کشورها مانند آمریکا، انگلستان، اتریش، نیوزلند و… اول آوریل روز دروغ است. به این ترتیب مردم صبح تا ظهر دروغ می گویند و شایعه پراکنی می کنند و در آخر روز مجبورند دروغ های خود را بپوشانند. در ضمن به اونی که بعدازظهر دروغ میگه “اول آوریل” میگن! در این روز، برنامه های تلویزیونی و رادیویی، سریال های سرگرمی، سایت های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیس بوک (متا) و غیره. آنها پر از دروغ های کم و بیش هستند که مردم برای یکدیگر می خورند. البته امروزه با گسترش اطلاعات و دانش عمومی، دروغگویان رسوا می شوند و افراد زودباور کمتر درگیر آن می شوند.

در مورد چگونگی پیدایش «دروغ اول آوریل» اطلاعات چندانی در دست نیست، اما در مورد منشأ این رسم حدس های مختلفی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها IX است. می توان آن را به اقدام شاه چارلز فرانسه نسبت داد. در سال 1564، زمانی که تقویم میلادی اصلاح شد، پادشاه جشن سال نو را از 1 آوریل به 1 ژانویه منتقل کرد، اما پس از تغییر، مخالفان همچنان این تعطیلات را در 1 آوریل جشن گرفتند و هواداران آنها را ترک کردند. و آنها را “آوریل” نامیدند. احمق ها.”

این رسم سالهاست که در میان مردم ایران پراکنده و بیهوده است. به گونه ای که افراد با ذکر یک شوخی در مجالس خانوادگی یا انتشار تصاویر جعلی ازدواج یا طلاق در صفحات شخصی دیگران را لمس می کنند. در حالی که دروغگویی به هر شکلی و به هر شکلی مذموم و ناپسند است، شوخی کردن شخصی با دیگران می تواند لحظات مفرحی ایجاد کند. البته همه این جوک ها را دوست ندارند و نیاز به وسواس دارند تا فردی را که دارای مقبولیت بالایی برای شوخی است انتخاب کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا