خبرهای کلی

رییس جمهور سیاست دولت برای کاهش رنج مردم از گرانی‌ها را تبیین کرد

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم و تورم، تورم ۴۰ درصدی چهار ساله را عامل اصلی تورم دانست و خاطرنشان کرد: در ماه‌های آینده این تورم کمتر و کمتر خواهد شد.

به گزارش رویداد برتر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به سوال نشست هنرمندان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره علل تورم که چهار سال تورم بالای 40 درصد و اقتصاد نزدیک به صفر است، نوشت: «سید ابراهیم رئیسی». رشد، عامل اصلی تورم گفت: تورم مهار شده و در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.

دولت با تاکید بر اینکه هیچکس حق سوء استفاده از تورم ساختاری موجود برای منافع شخصی یا گروهی را ندارد، افزود: همزمان در حال اصلاح سیاست پولی و مبارزه با تورم است.

رئیس جمهور برنامه اصلی معیشتی هشت ماهه دولت را مهار اسب های سرکش خواند و ادامه داد: چهار سال تورم بالای 40 درصد و رشد اقتصادی منفی یا نزدیک به صفر قدرت خرید مردم به ویژه اقشار ضعیف را به شدت بدتر کرده است. فوری ترین برنامه دولت جلوگیری از سیل تورم و بهبود قدرت خرید خانوارها بود.

آیت الله رئیسی افزود: با تصمیمات مهم پولی و مالی در این مدت، نرخ تورم دوازده ماهه از 60 درصد در شهریور 1400 به 46 درصد در اسفند رسید؛ یعنی بیش از 13 واحد درصد کاهش یافت.

وی گفت: اقدام دولت به این معنا نیست که قیمت کالاها و خدمات در این مدت افزایش نیافته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیل و ویرانی تورم هنوز به طور کامل متوقف نشده است، افزود: ما در دولت سیزدهم نشان دادیم که می توانیم نرخ تورم را کاهش دهیم و در ماه های آینده اگر خدا بخواهد کمتر و کمتر خواهد شد. اقتصاد ملی ممکن است به تدریج فروکش کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: البته علاوه بر تورم به عنوان یک عامل ساختاری تورم، سوء استفاده هایی نیز وجود دارد که اساساً وظیفه دستگاه های نظارتی دولت برای جلوگیری از این تخلفات است.

وی با بیان اینکه باید با سوء استفاده کنندگان به عنوان برنامه جدی دولت برخورد شود، تاکید کرد: باید مراقب بود که به بهانه این تورم های ساختاری، قیمت های فراتر از واقعیت های اقتصادی تحمیل نشود تا منافع و نیات ناعادلانه شخصی یا گروهی تامین شود.

رئیس هیئت مدیره با اشاره به تلاش نهادهای نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها گفت: اقدامات مخرب خود را در بازار خنثی کنند.» به آرامی

آیت الله رئیسی همچنین تاکید کرد: دولت در هر دو بخش، یعنی تداوم اصلاح سیاست پولی و مبارزه با گرانی، اقدامات جدی را انجام خواهد داد تا به تدریج از فشار بر معیشت مردم عزیز بکاهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا