اقتصادی

شروط صعود بورس چیست؟ – رویداد برتر

به گفته یک تحلیلگر بازار سرمایه، بازار سرمایه یا برای صعود به زمان نیاز دارد یا اخبار مثبتی مانند لغو دستورالعمل صادرات محصولات معدنی یا ورود سهام خودروسازان به بازار را تزریق می کند.

ولید هلالات در گفت وگو با رویداد برتر، به بخشنامه اداره صمت در خصوص عوارض صادراتی اشاره کرد. محصولات معدنیاظهار داشت: این اقدام وزارت صمت واکنش بازار را برانگیخت و این اتفاق نیفتاد در حالی که پیش بینی می شود رالی صعودی دیگری در بازار آغاز شود.

وی با بیان اینکه بازار در حال استراحت است، افزود: این بخشنامه نگرانی هایی را ایجاد کرد و توجه را به اتفاقات دهه 1400 جلب کرد که بسیاری از نمادها در معاملات صف آرایی کردند که نامتعادل بود و سهامداران را به وحشت انداخت. به همین دلیل روز سه شنبه که بخشنامه را صادر کردیم، دیدیم که نمادهای کوچکی که ربطی به این عدد نداشتند، فروخته شدند. در واقع این پاسخی بود به اقدام دولت.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار برای صعود به زمان نیاز دارد، توضیح داد: مگر اینکه اخبار مثبتی مانند لغو عوارض صادراتی یا ورود سهام شرکت های خودروسازی به بازار پمپاژ شود. در غیر این صورت بازار به زمان نیاز دارد. فصل مونتاژ نیز یک سوپاپ اطمینان است تا قیمت ها امتیاز کسب شده را حفظ کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا